Problemer med Netscape 7.0
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 04-02-04 03:04

Netscape 7.0 på en iMac 233 med 256MB og OS 9.2.2.

Pludselig vil programmet slet ikke åbne en webside. Den fryser, og i den
grad at jeg bliver nødt til brutalt at trække stikket ud for at slukke
maskinen.

Jeg har genopbygget skrivebordet utallige gange, kørt DiskWarrior samt
DiskFirstAid flere gange, forsøgt at fjerne preference-filen, givet
programmet mere end 50MB at boltre sig med - intet hjælper.

Jeg var ellers meget glad for denne Netscape-version, og har bestemt
ikke lyst til permanent at vende mig tilbage til IE.

Er der nogen der har en løsning?

I øvrigt har jeg lagt mærke til at Netscape 7.0 for OS 9x ikke længere
findes på Netscapes webside, ej heller hos Tucow. Valget står mellem 7.1
til OSX eller 4.8 for os andre. Hvad er der sket? Jeg ved at AOL med
Microsofts mellemkomst har holdt op med at udvikle programmet og endda
fyret Netscape programmører. Ligger årsagen der?

Mhv

--
Bob- purge Plus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-04 14:15

Hej Robert

Robert J. Widenmann wrote:
> [...]
>
> Pludselig vil programmet slet ikke åbne en webside. Den fryser, og i den
> grad at jeg bliver nødt til brutalt at trække stikket ud for at slukke

Jeg havde selv problemet, da jeg afprøvede NC 7.0 på min 9600/350. - Den
ville slet ikke åbne programmet, før den fik tildelt ca. 60mb RAM i min.
str. og 110mb i ønsket str., - samt installeret 'Netscape Defrost 0,9b',
- men i en version, som jeg selv har modificeret. - 'Netscape Defrost
1.1a' - dalder jeg den. ND skal have tildelt 8mb RAM på Netscape 7, 4mb
på Netscape 4.8

> Jeg har genopbygget skrivebordet utallige gange, kørt DiskWarrior samt
> DiskFirstAid flere gange, forsøgt at fjerne preference-filen, givet
> programmet mere end 50MB at boltre sig med - intet hjælper.

Tja, du har gjort alt det, jeg ville foreslå - bortset fra at fjerne
hele Netscape mappen med undtagelse af mappen 'Netscape Users' og så
prøve at geninstallere den. Hvis du forsøger en geninstallering, skal du
vælge ver. 7.02, som er den seneste - og sidste, - der er/vil komme til
klassisk Mac OS 8.5.x-9.2.2. Jeg har den, hvis du ikke kan finde den.
Ver. 7.02 _er_ bedre, kræver lidt mindre RAmen fotræk stadig 'Ncpae
Defrost' installeret.

Det er egentlig en gammel fejl helt tilbage fra den første Commuinicator
2.0, men de har åbenbart ikke kunnet rette det ordentlig. Jeg tror
heller ikke, vi skal regne med at den bliver rettet nu.

> Jeg var ellers meget glad for denne Netscape-version, og har bestemt
> ikke lyst til permanent at vende mig tilbage til IE.

Jeg forstår dig fuldstændig. Jeg vedblev med Netscape 4.8/128bits, og
jeg bruger den stadig, hvis jeg skal handle på websites, der kræver
bestemte certificater.

> Er der nogen der har en løsning?

Jeg har hidtil kørt med Mozilla ver. 1.2.1, og den er jeg for såvidt
godt tilfreds med. Den er lidt hurtigere end Netscape 7, men ellers er
den opbygget på samme måde. Desværre bliver den heller ikke længere
lavet / opdateret til klassisk Mac OS. Ved et lykketræf fandt jeg en ny
version af Mozilla, der hedder WaMCom 1.3.1. - Den er endnu hurtigere
end Mozilla 1.2.1. Dene udiletaf Frankfurts Universitet IT-tekniske
fakultet. Jeg har tidl. henvist til den, men her er linket igen.
<http://wamcom.org/latest-131/>

Det er faktisk en væsentlig forbedring i forhhold til Mozilla 1.2.1

> [...]
> Microsofts mellemkomst har holdt op med at udvikle programmet og endda
> fyret Netscape programmører. Ligger årsagen der?

Microsoft har ret og slet købt AOL Netscape af Time-Warner koncernen og
har samtidig stoppet al videreudvikling til Mac browserne, som de har
gjort det med IE også... Så for os, der stadig bruger klassiske systemr,
er der nu kun Netscape 7.02, Netscape 4.8/128 og Mozilla 1.2.1 samt så
nu WaMCom Mozilla 1.3.1...

Her er direkte downloadlink til Netscape 7.02:
<http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=14861&db=mac&kind=&lnk=ftp%3A%2F%2Fftp.netscape.com%2Fpub%2Fnetscape7%2Fenglish%2F7.02%2Fmac%2Fmacos8%2Fsea%2FNetscape-mac-full.bin>
Her er link til Netscape Archived Products:
<http://search.netscape.com/ns/boomframe.jsp?query=netscape+archive&page=1&offset=2&result_url=redir%3Fsrc%3Dwebsearch%26amp%3BrequestId%3De2731675f2772f7c%26amp%3BclickedItemRank%3D1%26amp%3BuserQuery%3Dnetscape%2Barchive%26amp%3BclickedItemURN%3Dhttp%253A%252F%252Fwp.netscape.com%252Fdownload%252Farchive.html%26amp%3BinvocationType%3D-%26amp%3BfromPage%3DNSCPResults&remove_url=http%3A%2F%2Fwp.netscape.com%2Fdownload%2Farchive.html>

Men jeg tror, du skal prøve at downloade WaMCom 1.3.1 og prøve den. En
yderligere fordel ved den, er, at du kan sætte en 'snydekonto' op til
news, så din emailadresse er fuldstændig anonym - som fx. min egen...

Jeg bruger selv nu WaMCom/Mozilla 1.3.1. Den _er_ hurtigere end Mozilla
1.2.1 og meget hurtigere end Netscape 7.0. - Den har også flere
certifikater end Netscape, - også nogle af dem, jeg savnede fra Netscape
4.8/128bits. WaMCom har også en bedre downloadmanager end Mozilla. -
Umidelbatvuerer jeg den til at være ca. 30% hutigere end Mozllla 1.2.1.
og ca 50% hurtigere end Netscape 7 på min 400mhz G3

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 05-02-04 03:52

> [...]
> 1.2.1. Dene udiletaf Frankfurts Universitet IT-tekniske fakultet. Jeg har
> tidl. henvist til den, men her er linket igen.

Hej Erik

Tak for et meget omstændeligt svar. Først en rettelse: jeg har NS 7.02
og ikke 7.0, som jeg desværre kom til at skrive.

Jeg anvendte Mozilla 1.2.1. i en længere tid, men da der fra tid til
anden opstod problemer med at udskrive nogle websider kom jeg til at gå
over til NS. Jeg var også m e g e t glad for NSs evne til at sætte
bookmarks i bogstavorden og dermed bringe orden ud af min kaos.

At Mozilla var nået til en version 1.3.1.vidste jeg slet ikke, men så
snart det lykkes mig at downloade den (boblen i IE bliver ved med at
dreje rundt) bliver det gjort, måske med NS, når jeg har fjernet den
gamle og installeret den, jeg lige har hentet via din henvisning (i
øvrigt den længste URL jeg nogen sinde har set!).

Er der nogen der ved, hvor fejlen ligger i NS? Noget i programmet bliver
korrumperet, men hvordan og hvad? Jeg tror i hvert fald ikke, at det
drejer sig om en konfliket med et andet program.

Endnu en gang, mange tak for din hjælp.

Mvh.
Bob- purge Plus