Tåget Vand
Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-02-04 23:08

Mit akvarie er lige nystartet, men jeg syntes at vandet er for tåget.
Jeg går ud fra at det er bundsandet der gør det, men det ser ikke ud til at
forsvinde uden videre.

Skal jeg først regne med at 'tågen' vil forsvinde efter x antal vandskift?

Billedet herunder er dårligt taget, men det viser fint 'tågen i vandet'
http://hjem.get2net.dk/dondata/P1230003.JPG

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Nissen

Dato : 03-02-04 23:26

jeg har lige haft en problem som ligner dit, jeg prøvede med alle mulige
kemikalier, intet hjalp.
Så det var ikke andet for end at det hele måtte ud og gøres rent og det
hjalp.
Men måske dit kan afhjælpes med Aqua Life.

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

www.kitebuggy.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-02-04 23:34

"Nissen" <gustavnissenSNABELA@mail.dk> wrote
> Så det var ikke andet for end at det hele måtte ud og
> gøres rent og det hjalp.
>
> Men måske dit kan afhjælpes med Aqua Life.

Jeg vil ikke tage det hele ud, da jeg lige er blevet
færdig med at putte det hele i for 1 time siden.

Aqua Life, ønsker jeg heller ikke at bruge, da jeg ikke
mener at kemikalier hører hjemme i (mit) akvarie.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 03-02-04 23:34

> "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Giv tid, så løser problemet sig selv.
Alle akvarister - gamle som nye - lider af to mangler:
mangel på tålmodighed og mangel på plads..

--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-02-04 07:22

"Karsten Enevoldsen" <volds@mailREMOVE.dk> wrote
> Giv tid, så løser problemet sig selv.
> Alle akvarister - gamle som nye - lider af to mangler:
> mangel på tålmodighed og mangel på plads..

Jeg tror at du har ret :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : ru1

Dato : 04-02-04 11:12

"Tim Sørensen" skrev d. 03-02-04 23:08 dette indlæg :
> [...]
vandskift?

> Billedet herunder er dårligt taget, men det viser fint 'tågen i

jeg vil lige fortælle dig at aqua life ikke er kemikalier,men biologisk
altså en bakteriekultur der gør at frisk vand hurtigt bliver fyldt op
med mikroorganismer, har selv gode erfaringer med dette produkt
mhv leif

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-02-04 16:43

"ru1" <ru1.news@kandu.dk> wrote in message

> jeg vil lige fortælle dig at aqua life ikke er kemikalier,men
> biologisk altså en bakteriekultur der gør at frisk vand hurtigt
> bliver fyldt op med mikroorganismer, har selv gode erfaringer med

Snakeoil!
I det gamle Wild West rullede man sælgere af sligt i fjer efter en tur i
tjæretønden.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 19:58

Hej!

Da jeg startede mit akvarie op så det ud som dit, det forsvinder helt af sig
selv i løbet af noget tid.

Årsagen er støvrester fra stem m.v. der er puttet i, uanset hvor meget man
skyller sine sten før man kommer dem i, vil der altid være lidt tilbage.
Dette giver den tåge du ser i dit akvarie.

Jeg vil tro at med et ordentligt filter vil du se et klart akvarie i løbet
af en uges tid.

Håber det giver dig fortsat tro på at få et flot og velfungerende akvarie.

Mvh
Kennet

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-02-04 21:33

"Poulsen" <*> wrote
> Årsagen er støvrester fra stem m.v. der er puttet i, uanset hvor meget man
> skyller sine sten før man kommer dem i, vil der altid være lidt tilbage.
> Dette giver den tåge du ser i dit akvarie.

Lydder faktisk meget logisk.

> Jeg vil tro at med et ordentligt filter vil du se et klart akvarie i løbet
> af en uges tid.

Det tror jeg også.
Allerede i dag er det blevet meget klarere.

> Håber det giver dig fortsat tro på at få et flot og velfungerende akvarie.

Helt sikkert :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/