Indiansk mad
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:56

I skolen har vi i øjeblikket et emne om indianere, og på fredag skal børnene
lave indiansk mad.

Er der nogen, der har en god opskrift (passende til børn i 3.-4. klasse)?

Venlig hilsen
Torben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-02-04 22:25

"Torben Friis-Christensen" <torben(at)friis-christensen(dot)com> skrev i en
meddelelse news:xIydnThXKLpml73dRVn-tA@giganews.com...
> I skolen har vi i øjeblikket et emne om indianere, og på fredag skal
børnene
> lave indiansk mad.
>
> Er der nogen, der har en god opskrift (passende til børn i 3.-4. klasse)?

Nu er der jo pokker til forskel på, om de indianere kommer fra Sydamerika,
Mexico eller tæt på den canadiske grænse - handler det om majspandekager
eller bisonkød over bål eller kartofler i gløder?

Men da min søns skole var på "indianerlejr", var menuen - selvfølgelig -
indianergryde:
hakket okse (=bison)-kød og hakket løg (= hemmelige urter) brunes og
tilsættes revne kartofler og gulerødder (Jo, der ER et forklaringsproblem
med de der gulerødder) og tomat, salt peber og andre krydderier, som
garanteret har vokset i indianerland.

Hilsen Inger

Fra : Peter Westh

Dato : 04-02-04 21:10

> [...]
meddelelse news:xIydnThXKLpml73dRVn-tA@giganews.com...
> I skolen har vi i øjeblikket et emne om indianere, og på fredag skal

Prøv at se her: http://nativetech.org/food/

Jeg spiste engang på en "Native american" restaurant i Victoria i Canada.
Det bestod mest af grillet kød (Vildt incl. bjørn) og salater diverse vilde
urter. Der blev serveret vilde ris til det meste, og nogle små friturestegte
brød.

/Peter