Kalkun frikadeller
Fra : My

Dato : 03-02-04 16:14

Er der ikke nogen der har en lækker opskrift på kalkun frikadeller.
Det skal ikke være som alm. deller. Der må gerne være nogle spændende
kryderier i.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 03-02-04 18:11

"My" <send@ikkemail> skrev i en meddelelse

> Er der ikke nogen der har en lækker opskrift på kalkun frikadeller.
> Det skal ikke være som alm. deller. Der må gerne være nogle spændende
> kryderier i.

Hej
Jeg har ikke selv lige haft tid til at teste opskriften, mens synes den
lyder rigtig interessant.

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510425.html

Dorte

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-02-04 18:15

"My" <send@ikkemail> writes:

> Er der ikke nogen der har en lækker opskrift på kalkun frikadeller.
>Det skal ikke være som alm. deller. Der må gerne være nogle spændende
>kryderier i.

F.eks. denne:

1 pund hakket kalkun
2 æg
1 lille revet rødløg
1-2 fed hvidløg, finthakket
En slat feta, der hakkes groft
Nogle soltørrede tomater, ligeledes hakket groft
Salt
Peber
lidt frisk/tørret Basilikum, alt efter hvad man lige kan få

Det hele røres sammen til en delle-fars og steges på vanlig vis.

Eller denne:

1 pund hakket kalkun
2 æg
1 lille revet rødløg
2-3 spsk kokosmælk (passer sådan nogenlunde med det halve af de små dåser
fra supermarkederne)
2 små stærke chillier, renses for kerner og hakkes fint
2 store ef hvidløg, hakkes fint
1 tsk spidskommen
1/2 tsk koreander
1/2 tsk kardemomme
salt

Røres sammen og ellers på vanlig vis

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : sune vuorela

Dato : 03-02-04 19:06

--
Sune

Fra : My

Dato : 04-02-04 01:06

Ja ja ...Det er jo heldigvis forskelligt hvad vi kan lide.

Men tak for opskrifterne - det lyder lækkert, og jeg er sikker på de
IKKE kommer til at smage af ...var det vådt pap??? *gg*