Opfølgning på startproblemer med SP2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-02-04 11:55

Hej!

Så er problemet med hakken og startproblemer løst

Jeg har skiftet tændspole, tændrør samt hætte og nu starter og kører
den perfekt uanset om den er nok så våd og fugtig af regnvejr..!

Så det er bare kanon

Tak til alle som har kommet med forslag til hvad det kunne være og
håber andre med samme problem evt. kan bruge dette til noget, så de
kan få deres 2-hjulede på gaden igen

Hygge

MVH
Martin Johansen
Peugeot Speedfight 2 '02

Fra : dpir8b

Dato : 04-02-04 19:21

Hej,
hvor har du købe den og hvad koster sådanne en fætter? jeg har læst et sted
at nogle af delende er de samme som til honda vision! er det rigtig? og kan
man så bruge en tændspole fra en honda til en sp?

/Svend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-04 19:30

On Wed, 04 Feb 2004 19:20:51 +0100, dpir8b wrote:

> [...]

> at nogle af delende er de samme som til honda vision! er det rigtig? og kan
> man så bruge en tændspole fra en honda til en sp?

Min tændspole er netop "fra" en Vision, så jo det kan du sagtens. Kan
købes hos T-Hansen for 199,-. Systemet er opdateret, så bare spørg
efter en tændspole til en Speedfight - de kan godt se det er den samme.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : dpir8b

Dato : 04-02-04 19:46

Hvis det er tændspolen der er gået ,kan der så komme gnist på tændrøret
eller har den ikke noget med det at gøre?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-04 19:58

On Wed, 04 Feb 2004 19:45:57 +0100, dpir8b wrote:

> Hvis det er tændspolen der er gået ,kan der så komme gnist på tændrøret
> eller har den ikke noget med det at gøre?

Nu er jeg ikke læææge, men mon ikke der godt kan det, dog at den måske
bare er svag?

Tror der er andre som ved mere om det end jeg gør

Men hvad er symptomer på din scooter?

PS: Kan du lokkes til, at klippe det overflødige væk og placere dit svar
nedenunder?

Fra : dpir8b

Dato : 04-02-04 20:20

> Men hvad er symptomer på din scooter?

Den kan bare ikke starte! Jeg har lige købet den og fik den billigt men så
kunne den heller ikke starte! Jeg har læst alt det jeg kunne finde herinde
og prøvet det af dog uden held!
Dog har jeg hørt om en Pick-up og et svinghjul som jeg ikke ved hvor sidder
og om det er der grunden til mit problem ligger.
Har også fået at vide at jeg skulle prøve at få starthjælp fra en bil og det
vil jeg så prøve imorgen efter arbejde! Hvis det ikke virker vil jeg prøve
den der tændspole det kunne jo være......

/Svend

Fra : Hekto

Dato : 04-02-04 21:42

dpir8b wrote in news:40214510$0$95068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> bil og det vil jeg så prøve imorgen efter arbejde! Hvis det ikke
> virker vil jeg prøve den der tændspole det kunne jo være......

Lad hellere bilen stå, inden du brænder noget af!

Er batteriet OK, og er der min. 12,5volt?
Får den benzin? Sådan rigtigt, i levende live, og ikke bare noget du
tror den får?
Er der ordentlig gnist?

Kan du svare 100% ja, til de spørgsmål, kan vi kigge på mere exotiske
ting som, at den måske ikke får een af tingene på det rigtige
tidspunkt.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : dpir8b

Dato : 04-02-04 22:10

> [...]
>
> Kan du svare 100% ja, til de spørgsmål, kan vi kigge på mere exotiske
> ting som, at den måske ikke får een af tingene på det rigtige

Hej,
Der kommer benzin ned til karburatoren ,hver gang jeg dræner kommer der
benzin ud!
Der er gnist men om den er stor nok ved jeg ikke!?
Tændrøret er nyt og når jeg tager det ud er det fugtig og lugter af benzin!
Batteriet er nyt men om der er 12,5V det ved jeg ikke vil dog tro det da det
jo er et nyt med 5amp. Det er stærk nok til at trække bremselys og blinklys
med rigtig hastighed og den slår fint startspærern fra!
Jeg bruger kun kick da selvstarten ikke virker!

/Svend

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 22:14

"dpir8b" <dpir8b@Phreaker.net> skrev i en meddelelse
> Der kommer benzin ned til karburatoren ,hver gang jeg dræner kommer der
> benzin ud!

Det er desværre ikke ensbetydende med at det også kommer benzin ind i
motoren :( Du kan evt. tjekke karburatoren ved at pille den af studsen og
puste i den - der skulle gerne stå en "tåge" ud på den anden side. Dette er
ikke en garanti for at den virker som den skal, men du kan da se om din dyse
er stoppet til.

Fra : dpir8b

Dato : 04-02-04 22:36

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en > Det er
> [...]
er
> ikke en garanti for at den virker som den skal, men du kan da se om din

Karburatoren har været afmonteret og blæst igennen ,så det skulle også være
ok!

/Svend

Fra : Hekto

Dato : 04-02-04 22:26

dpir8b wrote in news:40215ed9$0$95006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]

Det var ikke heeelt for sjov jeg skrev 100%!!! ;0)
'Tror' og 'mener' kan ikke bruges til ret meget ved fejlfinding, vel?
Start nu med at finde ud af, om batteriet er helt i top, for ellers
kommer vi ikke rigtigt ud af stedet.

Fra : Axelgaard

Dato : 05-02-04 09:34

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> dpir8b wrote in news:40215ed9$0$95006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Start nu med at finde ud af, om batteriet er helt i top, for ellers
> kommer vi ikke rigtigt ud af stedet.

Hvis han ikke har mulighed for at måle spændingen, så kan han vel bare
starte med at pille batteriet fra. Motoren kan vel sagtens startes uden -
det kan min.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 10:00

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis han ikke har mulighed for at måle spændingen, så kan han vel bare
> starte med at pille batteriet fra. Motoren kan vel sagtens startes uden -

Ikke hvis han har startspærre på.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 12:39

Fra : Axelgaard

Dato : 05-02-04 16:38

> Ikke hvis han har startspærre på.

Sikke noget moderne teknik, det må jeg da nok sige :)

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 20:19

Axelgaard wrote in

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> uden -

> Sikke noget moderne teknik, det må jeg da nok sige :)

Ingen strø = Startspærren slåetttl!
Smart nok, hvis nogen bare ville klippe ledningerne!?

Fra : dpir8b

Dato : 05-02-04 17:08

> [...]
> 'Tror' og 'mener' kan ikke bruges til ret meget ved fejlfinding, vel?
> Start nu med at finde ud af, om batteriet er helt i top, for ellers

Ok så har jeg haft mit batteri til opladning så den har lidt over 13V!
Jeg har også haft den isat min scooter ,men dog uden held med start af
maskinen! Der er dog liv ,der kommer et par prutte lyde fra udstødningen
,men ingen tegn på at den starter!
Min scooter er med startspærer!!!

/Svend

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 18:02

> [...]
> Jeg har også haft den isat min scooter ,men dog uden held med start af
> maskinen! Der er dog liv ,der kommer et par prutte lyde fra udstødningen

Du er ikke tilfældigvis kommet til at stille på tændingen da du skiftede
noget på motoren?
Har du tjekket membranen, den kan også blive "træls" med tiden.

Fra : dpir8b

Dato : 05-02-04 20:45

> Du er ikke tilfældigvis kommet til at stille på tændingen da du skiftede
> noget på motoren?
> Har du tjekket membranen, den kan også blive "træls" med tiden.

Jeg har ikke skiftet noget på min motor udover et tændrør!!! Jeg ved ikke
engang hvor man kan stille på tændingen!??

/Sv.e

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 20:45

On Thu, 05 Feb 2004 20:44:30 +0100, dpir8b wrote:

> Jeg har ikke skiftet noget på min motor udover et tændrør!!! Jeg ved ikke
> engang hvor man kan stille på tændingen!??

Der er vist heller ikke så meget, at stille på sådan en moderne sag med
elektronisk tænding

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 20:25

dpir8b wrote in news:40226983$0$95107$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> start af maskinen! Der er dog liv ,der kommer et par prutte lyde
> fra udstødningen ,men ingen tegn på at den starter!

OK. Har den et nyt tændrør? Er der en rimelig kraftig blå gnist
imellem elektroderne, når du enten træder på kicken eller bruger
starteren?

Er det ok, så kan du dryppe et par dråber benzin (DRÅBER!) igennem
tændrørshullet. Sæt tændrøret i, og prøv at starte.
Starter den efter 2-3 forsøg og soger BRRMMM..m..m....m....m...m, får
den ikke benzin nok, af een eller anden grund.
Så er det kaburatoren eller membranen (som axlegård foreslår, selv om
det er sjældent; men den kan faktisk falde af!)

Starter den ikke, og der ER gnist, kan det godt betale sig at kigge
til pick-up'en.
Den sidder ved svinghjulet i højre side, ca. Kl. 5.
Tjeg for rust på svinghjul og pick-up, samt se om ledningerne er
iorden.

Fra : dpir8b

Dato : 05-02-04 20:57

> [...]

> Den sidder ved svinghjulet i højre side, ca. Kl. 5.
> Tjeg for rust på svinghjul og pick-up, samt se om ledningerne er

Ok der er lidt nyt jeg kan prøve! jeg giver info om dette imorgen!

Er der nogle steder på nettet hvor der er nogle fotos af motor...osv. på en
sp'er?
Jeg har set at man kan købe en værkstedsbog hos thansen! er den til noget?

/Svend

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 22:35

dpir8b wrote in news:40229f34$0$95064$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> motor...osv. på en sp'er?
> Jeg har set at man kan købe en værkstedsbog hos thansen! er den

Nej man kan ikke købe en værkstedsbog.
Prøv at kigge på www.hekto.dk/speedfight

Fra : dpir8b

Dato : 05-02-04 22:44

> Nej man kan ikke købe en værkstedsbog.
> Prøv at kigge på www.hekto.dk/speedfight

Hvad er det her så???
http://www.thansen.dk/products.asp?c=209979424&n=1067394760#xy

/Svend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 23:38

On Thu, 05 Feb 2004 22:43:30 +0100, dpir8b wrote:

> Hvad er det her så???
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=209979424&n=1067394760#xy

Det er en reperationshåndbog - der er tale om 2 vidt forskellige ting!

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 23:48

Martin Johansen [6000] wrote in

> Det er en reperationshåndbog - der er tale om 2 vidt forskellige
> ting!

Jeg kan ikke komme ind på www.thansen.dk, den melder fejl.
Det er muligt man har levet et eller andet; men der findes mig
bekendt ikke noget i stil med en Haynes Manual ell. lign.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-04 08:50

On Thu, 05 Feb 2004 22:48:20 +0000, Hekto wrote:

> Jeg kan ikke komme ind på www.thansen.dk, den melder fejl.
> Det er muligt man har levet et eller andet; men der findes mig
> bekendt ikke noget i stil med en Haynes Manual ell. lign.

Jo da! Haynes har lavet alletiders Speedfight/Trekker håndbog ligesom til
bilerne.

Fra : Hekto

Dato : 06-02-04 19:49

In article <pan.2004.02.06.07.50.04.5307@c.dk>, ares@c.dk says...
> Jo da! Haynes har lavet alletiders Speedfight/Trekker håndbog ligesom til
> bilerne.

Jeg ved Mr. Speed i UK arbejdede på manuskriptet til en manual; men de
ville vist ikke købe det.
Det kan da godt være at der efterhånden er dukket een op, uden at jeg
har opdaget det. Det er ved at være et par år siden jeg havde Peugeot.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-04 20:04

On Fri, 06 Feb 2004 19:48:40 +0100, Hekto wrote:

> Jeg ved Mr. Speed i UK arbejdede på manuskriptet til en manual; men de
> ville vist ikke købe det.

Hmm enten har de købt det eller også har de købt et andet sted...:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=210276474&n=1067394760&pn=1067392896

Og jo, den er ægte nok tro mig

> Det kan da godt være at der efterhånden er dukket een op, uden at jeg
> har opdaget det. Det er ved at være et par år siden jeg havde Peugeot.

Man kan heller ikke følge med i alt! Men den er go' nok - Haynes har
lavet en til Speedfight.

Fra : Hekto

Dato : 06-02-04 20:30

> Man kan heller ikke følge med i alt! Men den er go' nok - Haynes
> har lavet en til Speedfight.

Herligt! Så kan jeg godt lukke siden!!

Fra : dpir8b

Dato : 14-02-04 12:51

Hej,
så er jeg på den igen!

"Membranen" hvor sidder den? tegn og fortæl jeg ved ikke så meget om
motorer!
"Pick-up'en og svinghjulet" du siger at den sidder i højre side ca. kl.5!
er det inde bag vandpumpen? og hvis det er skal jeg så bare tage slanger af
og lade kølevæsken løbe ud for derefter at afmonterer!??
JA JA jeg ved det godt jeg er lidt håbløs men håber i kan hjælpe mig
aligevel

/Svend