cykellappegrej
Fra : Henrik Jensan

Dato : 01-02-04 14:09

Hejsa
Måske en smule OT, men alligevel, der er jo mange have og husejere der har
cykel

Jeg er træt af købe en lille æske lappegrej i Brugsen til 20-25 kroner, når
jeg mener at jeg reelt kun får værdier for et par kroner. Er der ikke nogen
der har et fif til hvor jeg kan købe en større mængde lapper og solution til
en billig penge så vores efterhånden store cykelpark kan lappes ved
punkteringer.

Gerne hvis det kan købes online, ellers så bor jeg i Århus og kan købe i en
cykelradius af ca. 30 km

Hilsen
Henrik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-04 14:49

On Sun, 1 Feb 2004 14:08:30 +0100, "Henrik Jensan" <jensan@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>punkteringer.
>
>Gerne hvis det kan købes online, ellers så bor jeg i Århus og kan købe i en

Min lokale cykelhandler sælger solution og lapper i løs væg - solution i
store tuber bl.a. Prisen kender jeg ikke, jeg har den politik højst at
lappe to gange inden der kommer nyt dæk på.

Og hvis dine cykler punkterer så meget at prisen på lappegrej er et
problem, så var det måske en ide at ofre penge på nogle ordentlige dæk i
stedet? (Altså, medmindre du ligefrem nyder at lappe cykel - for mig er
det noget af det værste jeg kna komme til.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-02-04 15:57

Henrik Jensan wrote:
> [...]
> jeg mener at jeg reelt kun får værdier for et par kroner. Er der ikke nogen

Klip

Der findes en gruppe hvor spørgsmålet er on-tpoic: dk.sport.cykling.

Prøv at spørge der. Kvaliteten af svasren er ret sikkert bedre.

Du finde gruppen - og de andre du ikke kender - via denne side:
www.usenet.dk

(Og det kan andre husejere og fritidscyklister også..)

Mvh. Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-02-04 16:59

"Henrik Jensan" <jensan@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> en billig penge så vores efterhånden store cykelpark kan lappes ved

Ingen lappeløsninger! Jeres dæk er ringe......, ikke cirkler, men ringe i
forståelsen dårlige. Køb kevlardæk ell. lign. eller læg indlæg ind. Enten et
specielt, eller bare en gammel slange. Eller køb en slange med 5x
gummitykkelse på ydersiden. Og hold et moderat lufttryk. Så skulle
punkteringer være utroligt sjældne. Det kan også gavne at checke for
fastsiddende flint med jævne mellemrum (godt lys og en lille spidstang).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Jensan

Dato : 01-02-04 19:02

Preben -spurgte jeg til din mening om mine cykeldæk?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-04 19:09

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - please.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-04 19:30

Henrik Jensan wrote:

> "Preben Riis Sørensen" skrev

> Preben -spurgte jeg til din mening om mine cykeldæk?

Det er ellers et smaddergodt råd

PS Prøv at kigge nærmere her:

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-02-04 20:52

> Preben -spurgte jeg til din mening om mine cykeldæk?

SåSå - Rooooolig nu. Manden prøver jo blot at hjælpe.

Mht dit andet problem synes jeg du skulle tage et par pils med ned til en
kælder cykelsmed, og høre ham om ikke han kan hjælpe dig med en halv million
lapper og en spand klister til en "overkommelig" penge.....Hvis du overfor
ham bruger et væsentligt pænere tonefald end du har brugt overfor Preben er
jeg ret overbevist om at du går derfra med en hulens masse lapper til en
meget "rimelig" pris.

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-Marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-02-04 22:21

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev
> [...]
er
> jeg ret overbevist om at du går derfra med en hulens masse lapper til en

Jeg syntes blot at det er synd for Jensan, hvis han skal arbejde efter samme
model som vore politikere - hedder det iøvrigt ikke, meget apropos:
lappeløsninger?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-02-04 00:12

> [...]
samme
> model som vore politikere - hedder det iøvrigt ikke, meget apropos:
HydrHydr
Det er mandens eget valg. Bortset fra det så har jeg ikke meget til overs
for kevlar dæk - Heller ikke de dyre. Hvis hans kommune har valgt at blande
granit i gruset - Som de gør her i Holstebro - Er der ingen dæk der holder.
Og så er resultatet altså lap på lap. Du kan ikke sænke dæktrykket hvis du
har ex. en barnestol bagpå. Det vil være livsfarligt........

Mvh
/Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-04 09:43

On Mon, 2 Feb 2004 00:11:55 +0100, "Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk>
wrote:

> [...]
>Og så er resultatet altså lap på lap. Du kan ikke sænke dæktrykket hvis du
>har ex. en barnestol bagpå. Det vil være livsfarligt........

Du skal så absolut da heller ikke sænke dæktrykket i kevlardæk for at
undgå punkteringer - der står på dækket hvor meget det skal pumpes og
det skal man holde sig indenfor for at få de bedste egenskaber fra det.

Jeg pumper mine dæk ret hårdt, hvor meget ved jeg ikke for jeg har ikke
nogen måler til det på kompressoren. Men jeg punkterer kun ca. een gang
pr. år pr. cykel - hvis så meget.

Til gengæld skifter jeg så også helst dækkene een gang om året - de
bliver møre med tiden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-02-04 19:49

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev

> Til gengæld skifter jeg så også helst dækkene een gang om året - de
> bliver møre med tiden.

Det er en god disposition, og så kan man gøre det når lysten er der, og
kaffen står og venter på en bagefter i den varme stue. I skarp kontrast til
at trække slukøret hjem en mørk regnvejrsaften. Nej kevlar er ikke en 100%
forretning, det er lige så vigtigt at der er noget slidbane og at det er
frisk gummi.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-04 20:46

On Mon, 2 Feb 2004 19:48:48 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det er en god disposition, og så kan man gøre det når lysten er der, og

Lysten til at skifte dæk er der _aldrig_ ...

Men man har det så godt når man er færdig.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-02-04 22:48

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> Lysten til at skifte dæk er der _aldrig_ ...
>
> Men man har det så godt når man er færdig.

Det er ellers et 'bette nummer'. Faktisk nemmere end at lappe, man skal jo
ikke lede efter hullet, slibe og lime. Vil man gardere sig helt, tager man
en slange og et foldedæk med på turen. Med slangen slipper man for ikke at
kunne lappe i regn og frost. Med foldedækket (kan være i en lomme) kommer
man ud over, at en stor skade på dækkets lærred gør en ende på turen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 03-02-04 00:14

Når nu uheldet er ude... Så har man lige en lille flaske "skum" under
sadlen. Den koster en 50 eller der omkring og er monteret med en ventil der
passer til cyklens... skummen lukker hullet og så bruger man bare sin
håndpumbe til dækket igen er oppe i tryk!
Denne metode kan holde en hel del punkteringer... Jeg kunne personligt ikke
finde på, at bruge en "omdrejningstæller" -eller lap!

Mvh AlægsgartnerJohn...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-02-04 09:17

On Tue, 3 Feb 2004 00:14:16 +0100, "AnlægsgartnerJohn"
<anlaegsgartnerjrb@NOSPAM5750.dk> wrote:

> [...]
>passer til cyklens... skummen lukker hullet og så bruger man bare sin
>håndpumbe til dækket igen er oppe i tryk!

Kan det bruges på slanger med racerventil?

http://www.gartneriet.dk

Fra : thomas andersen

Dato : 04-02-04 14:45

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> wrote in message

> SåSå - Rooooolig nu. Manden prøver jo blot at hjælpe.

Det er jo lige nøjagtig hvad han ikke gør, hvis jeg spørger om ex. en knap
til mit komfur af mærket billig, har Preben så hjulpet mig med at fortælle
at mit komfur er noget billigt lo.., og jeg skulle tage at købe noget der
var dyrere, nej vel, hvis Preben ikke kan svare på spørgsmålet skulle han
tie stille, eller skrive stille eller hvad det nu hedder !!!!

Thomas