Peugeot speedfight LC "Hjælp"
Fra : dpir8b

Dato : 01-02-04 13:57

Hej alle.

Jeg har lige købt en brugt SF LC gul og blå der har kørt 9700 km og er fra
98'!
Den var billig ,men havde så også en fejl ,den kunne ikke starte!
Manden jeg købte den af fortalte at han var kørt tør og derefter havde han
ikke kunne starte den. Den har så stået i 7 mdr. uden at køre!!!
Jeg har prøvet at:
-Dræne for vand! (der kommer benzin ned til karburatoren)
-Tømme tanken for benzin og påfylde nyt benzin + sprit!
-Skriftet tændrør(det lugter af benzin når jeg kick'er) + kontrol af der er
gnist og kompression!
-Renset karburatoren!
-Kontrol af udstødning og luftfilter for om det er tilstoppet.!
Den giver nogle små prut fra udstødningen når jeg kick'er ,men ellers er der
ikke liv!
Jeg har hørt noget om pick-up og svinghjul?? hvad er det og hvor sidder de
henne og er det noget jeg selv kan pille ved uden at lave ulykker? og kan
det have noget med mit problem at gøre?
Scooteren står i et redskabsrum uden varme!

Er der andre ting jeg skal prøve selv inden jeg sender den til mekker?

Mvh.
Svend (ulykkelig speedfight ejer)

Jeg har også postet og fået god respons fra dette forum:
http://www.speedfight.cjb.net/

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-02-04 14:09

> Er der andre ting jeg skal prøve selv inden jeg sender den til mekker?

Hej Svend

Selv om din knallert evt. har kickstarter kan et dårligt batteri godt sørge
for den ikke kan starte. Selv om der er strøm nok på til at trække en evt.
selvstarter rundt kan selvstarteren godt tage så meget støm at der ikke er
nok tilbage til en ordenlig gnist. Hvis det er en 12V knallert, så giv den
starthjælp med en bil der står i tomgang. Plus fra pluspol til pluspol og
minus, som er det sidste du sætter på fra minus på bilbatteriet til stel på
knallerten. Så burde den starte.

Formlen for at starte et dødt køretøj er frisk benz (med i det er tømning af
svømmehus. Nyt tændrør og tørt omkring tændspole og tændhætte samt masser af
strøm.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : mikkel paulsen

Dato : 10-02-04 00:12

Stod i en cykel handler i dag, de kunne ikke starte en gammel
knallert. chefen snakkede med lærlingen om noget æder, lighter gas,
eller alm benzin i kaburatoren

Fra : Hekto

Dato : 10-02-04 00:36

mikkel paulsen wrote in news:a7ec204f.0402091511.32ad2c17
@posting.google.com:

> Stod i en cykel handler i dag, de kunne ikke starte en gammel
> knallert. chefen snakkede med lærlingen om noget æder, lighter gas,
> eller alm benzin i kaburatoren

Han har nok ment ganske alm. diesel-start.
Kan anvendes i enkelte tilfælde, som en eengangsforestilling.
Et lille pust på ½-1 sek i luftfilteret. Er meget brandfarligt!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto