HJÆLPPPPP, der kommer vand ind i vores kæl~
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 02:14

Hej med jer,

Hurtig hjælp tak.

Der kommer vand ind i vores kælder lige nu og jeg har nu i 3-4 timer
"skovlet" vand op med et fejeblad i en stor murerspand.

10-15 liter hvert 10 min!!!!!!!!!!!!!!!

Det kommer ind langs en midtermur i vores hus og helt nedenunden den
niderste mursten pipler vandet bare ud!!

Er der nogen der kan komme med gode råd??

MVH

Bo

Fra : Niels

Dato : 01-02-04 08:44

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der kommer vand ind i vores kælder lige nu og jeg har nu i 3-4 timer
> "skovlet" vand op med et fejeblad i en stor murerspand.

Det eneste , du nok selv kan gøre er at checke om din vandmåler står stille.
Og hvis den kører, lukke for hovedhanen og afvente at det standser igen
efter nogen tid.

Ellers kan det være smeltevand/grundvand??

Overvej din forsikrings skadeservice, evt en vandstøvsuger.

Men på dette tidspunkt er problemet vel allerede løst.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 11:01

> Det eneste , du nok selv kan gøre er at checke om din vandmåler står
stille.
> Og hvis den kører, lukke for hovedhanen og afvente at det standser igen
> efter nogen tid.

Den står helt stille og det er ikke et vandrør!

> Ellers kan det være smeltevand/grundvand??

Det er det som jeg tror

> Overvej din forsikrings skadeservice, evt en vandstøvsuger.

Ok, jeg kigiger

> Men på dette tidspunkt er problemet vel allerede løst.

Nix, vi skovler stadigvæk og har gjort det HELE natten med 10 min mellemrum!
(Så jeg er ret træt nu)

Nu er der dog en nedgang at spore! Jeg tror at det er smeltevand som IKKE
suger ned i den frosne jord så et omfangsdræn vil vel ikke virke??

MVH

BO

Fra : Niels

Dato : 01-02-04 11:16

> Nu er der dog en nedgang at spore! Jeg tror at det er smeltevand som IKKE
> suger ned i den frosne jord så et omfangsdræn vil vel ikke virke??

Hvis vandet kommer op af gulvet, må det vel først være sunket ned i jorden.
Og så kunne et omfangsdræn nok hjælpe.
Men det hjælper dig selvfølgelig ikke her og nu.

Så- forsikringsselskab - skadeservice- vandstøvsuger- affugtningsmaskine er
løsningen lige nu.

Jeg føler med dig

Mvh Niels

Fra : Niels

Dato : 01-02-04 11:28

Selv om din vandmåler står stille, kan vandet dog meget vel komme fra
vandværket.

Din stikledning fra vejen?

Vandledningen i selve vejen?

Men hvis det er i aftagende, er det ikke særligt sandsynligt, medmindre
vandet har fundet nye veje.

Huller i vandrør har det jo ikke ligefrem med at blive mindre med
tiden..............

Mvh Niels

Fra : Chriz

Dato : 01-02-04 09:07

Det må vel være et sprunget vandrør. Kontakt vandværket og eller en
kloakmester.
Begge har oftest et akut nummer

mvh

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 11:01

> Det må vel være et sprunget vandrør. Kontakt vandværket og eller en
> kloakmester.
> Begge har oftest et akut nummer

Ikke noget vandrør!

BO

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 11:33

On Sun, 1 Feb 2004 11:01:15 +0100, "Bo" <ejsmb(a)privat.dk> wrote:

>Ikke noget vandrør!

Jeg mener at huske, at på Vejle-kanten var en husejer på et tidspunkt
udsat for et kildevæld, som pludseligt brød ud. Måske du er udsat for
det? - du bør tilkalde faglig hjælp, IMO...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 13:21

> [...]
> niderste mursten pipler vandet bare ud!!
>
> Er der nogen der kan komme med gode råd??

Nu er vandet stoppet, eller næsten ihvertfald!!!

Vi tror at der er en vandåre som var "overfyldt" og derfor fandt vej ind i
huet!!

Er dernogen som kender til nogle materialer som jeg kan tætne med i nogle
dårlige fuger for det er der vandet kom ind samt igennem en hulsten!

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 13:45

> [...]
>
> Er dernogen som kender til nogle materialer som jeg kan tætne med i nogle
> dårlige fuger for det er der vandet kom ind samt igennem en hulsten!

Alle brønde omkring huset er nu checket og de ser ALLE meget finde ud og
ingen forstoppelse her!

MVH

Bo

Fra : Niels

Dato : 01-02-04 14:22

Et skud i tågen...............

http://www.nbk.dk/PDF/prog2/Masterseal%20501%20og%20502.pdf

eller tilsvarende produkt, måske noget med vandglas?

Mvh Niels

Fra : Jakob

Dato : 08-02-04 00:29

> Er dernogen som kender til nogle materialer som jeg kan tætne med i nogle
> dårlige fuger for det er der vandet kom ind samt igennem en hulsten!

Det er vel bedst på sigt at få tætnet fra ydersiden i stedet for at lade
vandet stå i muren og stenene.

Jakob