iPhoto 4
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-04 18:24

Erfaringer eftyerlyses.

- er pt irriteret over den tid 2'eren er om at åbne bibliotek med ca
1700 billeder.

-- og er der mulighed for at have biblioteker andre steder? (det fylder
jo efterhånden godt op!)

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-04 20:05

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> 1700 billeder.
>
> -- og er der mulighed for at have biblioteker andre steder? (det fylder

Hej Martin.....

Jeg har en 60GB storage partition på en ekstra HD, som jeg gemmer
billeder, film og musik på.

Så laver jeg henvisninger i programmet, der så henter originalerne.....

Det gør det hele meget hurtigere og fylder ikke på #1 disken.......
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-01-04 19:36

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Så laver jeg henvisninger i programmet, der så henter originalerne.....

Hej igen igen Morten

Vil det sig, at al din iTunes musik mv er på ekstern HD?

Og hvorledes laver du "henvisninger i programmet"?

venlig hilsen

Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-04 22:29

> [...]

> Hej igen igen Morten
>
> Vil det sig, at al din iTunes musik mv er på ekstern HD?
>
> Og hvorledes laver du "henvisninger i programmet"?

Hæ, Martin......det driller lidt endnu, men jeg skal nok komme efter
det.......jeg kommer lige tilbage i næste uge.......tror jeg tog munden
lidt for fuld, men det skal kunne lade sig gøre..*GG*

M.

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-02-04 00:46

In article
<1g8g6ad.1tuooqob27vneN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> det.......jeg kommer lige tilbage i næste uge.......tror jeg tog munden
> lidt for fuld, men det skal kunne lade sig gøre..*GG*

Det er ikke noget problem i iTunes. Jeg har længe kørt med et Library på
en anden disk har bare lagt en henvisning til iTunes mappen i ~/Music.
Man kan iøvrigt i Preferences sætte mappen til at være et andet sted
uden at lave henvisning.
I iPhoto kan jeg næsten ikke forestille mig at den ikke vil acceptere et
lignende setup hvor man flytter mappen og lægger en henvisning til den
der hvor den lå. Den skal naturligvis hedde præcis det samme som mappen
hed (uden alias).

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-02-04 08:12

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> lignende setup hvor man flytter mappen og lægger en henvisning til den
> der hvor den lå. Den skal naturligvis hedde præcis det samme som mappen

Nogle af mulighederne og problemerne med iPhoto 4 beskrives her:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040121141419759&query=ip
hoto+4>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-02-04 10:40

> Nogle af mulighederne og problemerne med iPhoto 4 beskrives her:
> <http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040121141419759&query=ip
> hoto+4>

Tak Michael - jeg kan se, at iPhoto4 stadig gør det der halvgrimme med
at importere billeder - man kan altså ikke uden videre bruge en
eksisterende billedmappe uden at importere. Og det synes jeg er en
svaghed! Konkluderer foreløbigt: Photoshop + Graphic Converter til edit,
Extensis Portfolio/iView media til overblik, iPhoto til deling af
billeder. Og holder mig foreløbigt til 2'eren der fylder 10 gange så
lidt som 4'eren.

tak for alle svar

venlig hilsen

Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-02-04 15:51

> [...]
> lignende setup hvor man flytter mappen og lægger en henvisning til den
> der hvor den lå. Den skal naturligvis hedde præcis det samme som mappen

Hej Steen.
Du har ret i at der ikke er nogle ben i at smække itunes mappe på ex.HD,
men som jeg har forstået, har det den bivirkning at man ikke kan have
itunes på computer, er det ikke rigtigt?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 17:20

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Du har ret i at der ikke er nogle ben i at smække itunes mappe på ex.HD,
> men som jeg har forstået, har det den bivirkning at man ikke kan have
> itunes på computer, er det ikke rigtigt?

Lone hvad mener du helt præcist med "itunes på computer"?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-02-04 17:17

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Lone hvad mener du helt præcist med "itunes på computer"?
Min formulering er forkert, man selvfølgelig godt have programmet itunes
på computer.

Men det jeg mener er, at som jeg har forstået det, er det kun muligt at
have een itunes mappe. Og hvis man har så mange numre i den mappe, at
det ikke kan være på HD, så er det at man bliver glad for de kreative
hjerner her i gruppen

Her hentyder jeg bl.a. til din udmærkede opskrift på hvordan problemet
kan løses (27.jan., Partionering af disk?)
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Johnny Louis

Dato : 31-01-04 22:00

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Erfaringer eftyerlyses.
>
> - er pt irriteret over den tid 2'eren er om at åbne bibliotek med ca
> 1700 billeder.

Jeg syntes ikke den er hurtigere til at åbne end den gamle men
umiddelbart ser der ud til at være flere forbedringer.

Johnny Louis