Hvilken ret md kokosmælk?
Fra : Lauridsen

Dato : 31-01-04 16:53

Hej
Har fået nogle dåser kokosmælk af en bekendt og mangler derfor nogle gode
opskrifter med kokosmælk. Gerne med kylling..

Mvh.
Lars

Fra : ea

Dato : 31-01-04 19:22

>Hej
>Har fået nogle dåser kokosmælk af en bekendt og mangler derfor nogle gode
>opskrifter med kokosmælk. Gerne med kylling..

prøv f.eks

Asiatisk kyllingeret med karry (2 sultne personer)

Du skal bruge:
2-3 tsk gul karrypasta (fås bl.a. i Kvickly, jeg plejer at bruge
Sharwood's Tikka Masala Curry Paste - medium)
1 lille, hakket løg
1 stor tsk knust ingefær eller stødt ingefær
lidt citronsaft
2 fed hvidløg
400 g kyllingefileter
lidt olie
2-3 spsk sojasovs
1 dåse (ca. 200 ml) kokosmælk (dåsen rystes grundigt inden den åbnes)
½ tsk sukker
salt

Lav først karrypastaen: tag to-tre teskeer karrypasta og kom det i en
lille skål. Hak løget og kom det i. Tilsæt ingefær, presset hvidløg og
citronsaft. Bland dette godt sammen og sæt det til side. Skær
kyllingefileterne i bidder/tern på ca 3-4 cm og brun dem i olie på
stegepanden. Når kyllingestykkerne er brunet tager du dem af panden og
lægger dem over på en tallerken. Skru lidt ned for varmen og kom
sojasovsen på panden. Bras den lidt og kom halvdelen af kokosmælken i.
Bland det godt sammen. Kom lidt citronsaft i sammen med karrypastaen
og resten af kokosmælken. Lad dette koge lidt. Tilsæt godt med salt og
til sidst kyllingestykkerne. Lad det koge på svag varme i ca. 30
minutter. Serveres med ris og kogte grøntsager (f.eks. gulerødder,
haricot verts, broccoli eller hvad du kan lide).

Fra : gokke

Dato : 01-02-04 17:10

Jeg køber ofte når jeg har lidt travlt, en pose wok grøntsager, og svitser
dem på panden, og hælder deri kokosmælken.

Kyllingefilet kan evt steges - skæres i strimler og vendes deri.
Kan også serveres med stegt kyllingebryst.

Serveres med frisk pasta og flutes..

Bon appetit.. Louise

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-04 19:04

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået nogle dåser kokosmælk af en bekendt og mangler derfor nogle gode
> opskrifter med kokosmælk. Gerne med kylling..

Erstat vand (noget af det) med kokosmælk, når du koger ris.
Smager herligt til en karryret.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-04 10:10

[Lisbeth Jacobsen | Sat, 31 Jan 2004 19:03:46 +0100]

>Erstat vand (noget af det) med kokosmælk, når du koger ris.
>Smager herligt til en karryret.

Enig! Tilsæt evt. også lidt finthakket basilikum; det ser pænt ud og
smager enormt godt sammen med kokosmælksmagen.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk