Papegøjecichliden
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-04 16:21

Hej

Ja, så kommer den sørme på banen igen

Jeg har prøvet at sammenfatte hvad jeg har observeret og hvad jeg har
kunnet finde af fakta på nettet i en artikel for at få afklaret hvordan
og hvorledes det faktisk hænger sammen med den fisk.

Hvis der er nogen der har nogle kommentarer til artiklen eller yderlige
informationer, så er i hjertlig velkommen. Både her og privat.

http://www.feddersen.dk/index.asp?id=.10.1

På forhånd tak.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-01-04 17:08

*)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-04 17:37

Hej

Jan Bøgh wrote:
> *)

Og hvordan skal det så tolkes?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 31-01-04 20:52

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Og hvordan skal det så tolkes?

Hvis du har OE-quotefix på din maskine ser du en lille "smily" som
bliver grøn i hovdet og derefter brækker sig.

Den kan hentes her, det kan også gøre så teksten har forskellig farve,
så det er lettere at se hvem der har skrevet hvad. Helt klart et must
hvis man bruger OE.
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-04 20:58

Hej

Soeren Nielsen wrote:
> Hvis du har OE-quotefix på din maskine ser du en lille "smily" som
> bliver grøn i hovdet og derefter brækker sig.

Hvis OE kan så meget, kunne den så ikke også fortælle at jeg ikke bruger OE?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Plesner

Dato : 31-01-04 18:29

> [...]
>
> Hvis der er nogen der har nogle kommentarer til artiklen eller yderlige
> informationer, så er i hjertlig velkommen. Både her og privat.

Sven Kullander siger selv direkte, at han har kigget på et radiografi (?)
(radiograph på engelsk) af et eksemplar og at den - hvilket man kunne
formode blot ved at kigge på fisken - udviste en høj grad af
rygradsdeformation.

plesner

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-04 18:52

Hej

Plesner wrote:
> [...]
> (radiograph på engelsk) af et eksemplar og at den - hvilket man kunne
> formode blot ved at kigge på fisken - udviste en høj grad af

Du skulle vel ikke have et link eller en artikel til det, da jeg så
selvfølgelig vil lave teksten om. Min tanke var ellers at skeletere en
af dem når de døde.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Dennis Andersen

Dato : 31-01-04 20:03

> [...]
> (radiograph på engelsk) af et eksemplar og at den - hvilket man kunne
> formode blot ved at kigge på fisken - udviste en høj grad af

Har en stor del af danskerne ikke også af rygradsdeformation, og med dertil
følgende lidelser af det ? Ikke der med sagt, at det retfærdiggør det, at
papegøjecikliden måske lider af det.
Kigger lidt positivt på den måde Karsten Feddersen kører denne diskution på,
da han gør det efter det danske retsvæsen......før andet er bevist er det
uskyldigt.

Mvh
Dennis Andersen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-04 20:58

Hej

Plesner wrote:
> [...]
> (radiograph på engelsk) af et eksemplar og at den - hvilket man kunne
> formode blot ved at kigge på fisken - udviste en høj grad af

Mailen fundet: http://biodiversity.uno.edu/~cichlid/0299.html

Mon ikke en radiografi er et røntgenbillede?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-02-04 11:34

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message

> Mon ikke en radiografi er et røntgenbillede?

Jo, og derfor hedder de tidligere røntgensygeplejesker i dag radiografer.
Men begrebet omfatter også andre måder at tage billeder vha. af stråler
(radiografi) - MR- CT- og ultralydsscanning.

vh

Jan