Kalkun-underlår
Fra : David Rasmussen

Dato : 31-01-04 11:08

Jeg har købt et af ovenstående. Det vejer ca. 1 kg. Hvad gør man med
det? Jeg forestiller mig at man krydrer og marinerer det til
ukendelighed og steger det ved 150-200 grader i ovnen i X minutter, og
skærer det i skiver? Eller?

/David

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-01-04 12:07

David Rasmussen wrote:
> [...]
> det? Jeg forestiller mig at man krydrer og marinerer det til
> ukendelighed og steger det ved 150-200 grader i ovnen i X minutter, og

Det får mig til at tænke på en ret vi af og til laver er i huset.

Det er noget med et kg. marineret/krydret kalkun i en bradepande.
Dertil kommer du halve bagekartofler med olie og kryderier, rødløg i
kvarte, rød peber i strimler og f.eks. gulerødder i ikke for tynde stykker.
Garnér med små baconstykker. Jeg kunne forestille mig at en smule nødder
i retning af mandler eller hasselnødder, skåret i splitter kunne være
godt at garnere med.

Bradepanden ryger i oven en times tid. Server med sovs og hvidløgsflûtes.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peter Westh

Dato : 31-01-04 21:51

> [...]
> det? Jeg forestiller mig at man krydrer og marinerer det til
> ukendelighed og steger det ved 150-200 grader i ovnen i X minutter, og

Jeg synes de er bedst kogt eller braiseret til kødet er helt mørt og
trævlet.

MVH

Peter