Siemens vaskemaskine
Fra : Heidi

Dato : 30-01-04 20:54

Er der nogen der har haft spenderebukserne på, og har købt Siemens WIQ
1631 EU Serie IQ vaskemaskinen? (kan ses øverst her:

http://www.peterspris.dk/produkter/hh/p_vs_291_frameset.htm

Vi er blevet noget forelskede i den, og min chef (el- og hvidevaremand)
siger det er noget af det bedste der findes pt. Men det er mange penge
at bruge på en vaskemaskine, selvom den så virker de næste 20 år. Og i
forbindelse med huskøb er der mange andre ting at bruge penge på - så
hvis andre havde nogen erfaringer med, kunne jeg godt tænke mig at høre
om det.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : benny

Dato : 30-01-04 21:27

vi har en siemens IQ1430
som vi købte i febuar 2002,det er ikke den model som du spørger efter
vaskmaskinen vasker da tøjet rent og er meget støjsvag.
MEN;MEN;MEN
jeg vil lige fortælle dig hvilke erfaringer vi har med serviceafdelingen fra
siemens
så du kan ta det med i din bagage
historien er følgende
vi køber den her vaskemaskine gennem Sorø hushjælp(lokal
hårdhvidevareforetning)
de kommer og montere den til strøm,vand og afløb
så går der ca 3 uger.en aften vi kommer hjem fra arbejde vældter vandet ud
af vandhanen,der hvor slangen fra vaskemaskinen skulle være monteret
slangen er knækket umidbart før den regulator der er faststøbt på slangen og
ca 0-30m3 vand er smuttet direkt ud i gulvafløbet
vi ringer til den lokale foretning hvor vi har købt maskinen og får besked
på at vi skal kontakte siemens serviceafdeling,da det må være en
garentirep(slangen med boks skal udskiftes)
vi ringer og aftaler en tid de skal komme og mont den nye slange
3 gange ringer vi og aftaler tid så der er nogen hjemme,hver gang bliver de
væk
uden at ringe afbud(noget at sige til at man føler sig til grin??)hvergang
undskylder de sig med at montøren er blevet syg og bla.bla
4 gang de skal komme ringer de godtnok afbud,men nu skal slangen lige hjem
fra tyskland først,men de kommer så sent fredag aften og montere slangen og
vi kan igen vaske tøj efter ca 6ugers venten.
Lørdag morgen!!!!!
der ligger en regning fra siemens i postkassen på godt 1500kr for
slange+mont
mandag morgen ringer jeg til siemens og fortæller dem at det agter jeg ikke
at betale da det er en garentirep maskinen er jo kun ca 3mdr gammel
jeg ryger mellem de forskellige kontor og de lover at ringe tilbage
de ringer aldrig,men jeg modtager en rykker samme procedure igen og jeg
sender dem et brev at jeg ikke agter at betale og hvis de vil indrive deres
penge må de kører en sag.p.g.a at det er en garentirep.....ingenting sker
nu er vi efterhånden inde i år 2003 og der kommer et brev fra siemens hvis
jeg
ikke betaler vil jeg blive registreret i RKI.nu er de godtnok et nummer for
smarte
der gør jeg måske en fejl......brevet ryger direkt i skraldespanden
3 uger efter er jeg registreret som dårlig betaler i RKI som er en klar
ulovlig handling fra siemens,og jeg agter stadig ikke at betale.....da det
nu er en principsag
den defekte slange og boks ligger stadig her og fejlen ved den er at der er
støbefejl hvor studsen er svejst på regulatoren,det kan ses ved en masse små
huller ind i fiberen der hvor den er knækket
heidi jeg skal ikke råde dig til hvad du vil købe,men se dig grundigt for
før du beslutter dig for at købe
benny pedersen

Fra : Heidi

Dato : 30-01-04 22:54

benny wrote:
> [...]
> MEN;MEN;MEN
> jeg vil lige fortælle dig hvilke erfaringer vi har med

snip

Tak for historien - men jeg er nu ikke så bekymret for service osv. -
jeg arbejder i et firma som har hvidevarefolk ansat, som også laver
service på den slags, og det er gennem firmaet jeg skal have købt en
maskine (til firmaets kostpris - så jeg regner da bestemt også med
at det bliver dem der sørger for service, hvis noget går galt.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-01-04 09:01

"benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> MEN;MEN;MEN
> jeg vil lige fortælle dig hvilke erfaringer vi har med serviceafdelingen
fra
> siemens
> så du kan ta det med i din bagage
- klip -

Ca samme erfaring har jeg med Siemens' serviceafdeling i forbindelse med mit
komfur.
Det bliver IKKE Siemens hos mig mere.

Hilsen Inger

Fra : Hans

Dato : 01-02-04 10:29

On Fri, 30 Jan 2004 21:26:44 +0100, "benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk>
wrote:

> da det må være en garentirep...

Blev dét accepteret inden rep.?

Fra : TG4600

Dato : 02-02-04 09:42

"benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> huller ind i fiberen der hvor den er knækket
> heidi jeg skal ikke råde dig til hvad du vil købe,men se dig grundigt for

Vi har nu helt andre erfaringer med service på Siemens-vaskemaskine. Efter
11½ måned stod displayet med mærkelige beskedeer, som vi ikke umiddelbart
kunne tolke udfra manualen, og Siemens Serviceafdeling kunne heller ikke pr.
tlf fortælle hvad de betød. Næste formiddag stod servicemanden i døren og
var klar til at finde fejlen. Det vidste sig at "motherboardet" var brændt
af, fordi der havde været overgang i vores eltavle, og derfor havde
vaskemaskinen fået 400V i stedet for 230V. Boardet blev skiftet (uden
beregning) og manden bad os om at få checket fores el-tavle inden vi
sluttede til den stikkontakt igen

TG

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-01-04 10:12

Hej Heidi,

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in news:bvecp6$rilvs$1@ID-64059.news.uni-
berlin.de:

> [...]
> forbindelse med huskøb er der mange andre ting at bruge penge på - så
> hvis andre havde nogen erfaringer med, kunne jeg godt tænke mig at høre

Den ser da rimelig omfattende ud - det er jo en Siemens maskine, så der er
nok ikke noget galt med den. Du skal jo givetvis heller ikke betale
listeprisen på 12.000 for den - det er så vidt jeg husker det Peter Pris
angiver som udgangspunkt(?)

Da vi flyttede for 2½ år siden købte vi en AEG 76630 vaskemaskine (1600
omdr,, Energi+vaske=A, centrifugering=B, 6kg, vandautomatik, osv, osv)
sammen med en AEG 37710 tørretumbler. Til dato har den ikke givet anledning
til nogen som helst problemer, vasker godt rent, osv, osv. Vi gav 5.700
kroner for vaskemaskinen, hvilket for os var noget mere spiseligt - som du
siger er det jo masser af bruge pengene på når man køber hus.

Specielt for os hvor vaskemaskine+tumbler står i bryggerset hvor man cirka
kun kommer når der vaskes tøj betyder design mm ikke betyder det store havde
vi ikke brug for et "smart" look med digital display, stål, osv - men mere
en maskine der kunne vaske og centrigurere - det sidste for at reducere
omkostningerne ved tumblertørring mest muligt.

Kort sagt, har vi det på den måde, at 12.000 kroner er rigtig mange penge
for en vaskemaskine - selv om den så holder i 20 år. Men hvis I har det
sådan at det er den i vil have, syntes betjeningen er cool og designet er
fedt, så bliver i ganske givet ikke kede af den... For der kan næppe være
tvivl om, at den godt kan vaske.

** Lars

Fra : Johnt

Dato : 31-01-04 21:01

> [...]
> forbindelse med huskøb er der mange andre ting at bruge penge på - så
> hvis andre havde nogen erfaringer med, kunne jeg godt tænke mig at høre

Jeg syntes at det virker fuldstændigt tåbeligt at købe en vaskemaskine fra
Siemens til en vejlende pris på tkr. 12. Til den pris kan du vælge mellem
topmodellerne fra Miele. De er af noget bedre kvalitet, f.eks. har jeg
aldrig set en rusten Miele vaskemaskine. Eller køb en af de Miele
vaskemaskiner der er på tilbud hos punkt1 eller elgiganten til tkr. 5-6.000,
og du har en god vaskemaskine i mange år.

Den maskine du har fundet er da helt sikkert lækker, men en maskine til en
lavere pris vil også vaske fint rent.

Desuden varetages service på siemens hvidevarer kun af udvalgte
servicefirmaer, så de arbejdsgiver vil ikke kunne foretage
garantireparationer, medmindre du selv vil betale for disse.

Hilsen

Johnt

Fra : Jørn Vind

Dato : 02-02-04 22:49

Hej - nu spørger I lige på den bestemte model.

Men - hvis ikke I har bundet Jer op på at det absolut skal være denne model,
findes der en anden Siemens - denne står længere nede på siden og hedder
WXLS1650 EU. Denne model købte vi sidste sommer, og min kone er utrolig glad
for denne.

Den står til en vejl. udsalgspris på 8895 kr - vi betalte lidt under 6.000
kroner for denne.

Vi mener vi har fået meget for pengene.

Med venlig hilsen

Jørn Vind

Fra : Heidi

Dato : 07-02-04 07:59

Jørn Vind wrote:
> [...]
> kone er utrolig glad for denne.
>
> Den står til en vejl. udsalgspris på 8895 kr - vi betalte lidt under

Nej vi har ikke bestemt os for noget endnu, da vi først flytter i hus i
juni, og det er der vi skal bruge den. Men jeg har kigget på den model
du skriver om, og det ser ud til at den kan mere eller mindre det samme
som den jeg spurgte om, blot er designet ikke det samme (men vi er jo
ikke computernørder for ingenting - vi kan godt lide ting med display

Men jeg har da i hvert fald fået nogle inputs nu - og tak for de andre
svar i tråden også (bedre sent end aldrig!)

Fra : thomas andersen

Dato : 04-02-04 15:18

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> Mvh. Heidi
> Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

jeg kender ikke maskinen så jeg kan ikke svare på det, men en god ting at
undersøge er hvad restfugtigheden er, det er ikke nødvendigvis bedre med
1600omdr/min kontra 1200 omdr/min hvis restfugtigheden ikke falder
tilsvarende. Det er tit de ekstra omdrejninger der gør maskinen dyrere.
Ex frit fra fantasien
1600 omdr/min restfugtighed 52% pris 11000
1200 omdr/min restfugtighed 54% pris 8000

dvs. du har betalt 3000 kr ekstra for at få 2% mere vand ud af tøjet. Ofte
er det de samme modeller man tilbydes blot er der flere omdr/min på de dyre
som eneste forskel.
Hilsen

Thomas