skærm til bærbar eller imac
Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-04 12:40

Jeg har en cube med tilhørende 15" Studio Display - ville gerne bruge
skærmen som ekstraskærm til en iMac, Powerbook 15" Al og/eller en ibook
- kan det lade sig gøre ??

Er der et mellemstik ?

Den har jo samme stik type som kunne puttes i PB, hvis den bare var en
lille bitte smule mindre

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-01-04 12:49

In article <1g89v5i.11t72algrymfmN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:
> Jeg har en cube med tilhørende 15" Studio Display - ville gerne bruge
> skærmen som ekstraskærm til en iMac, Powerbook 15" Al og/eller en ibook
> - kan det lade sig gøre ??

umiddelbart vil jeg sige ja, dog vil jeg lige spørge hvilken
type forbindelse dit studiodisplay har?
DVI ? eller almindelig VGA skærm? Evt. det gamle analoge mac stik?
ADC (Apple Display Connector) Bruges på nyere apple skærme.

> Er der et mellemstik ?

Jeg har en PB17, og der er et helt dvi udgangs stik på den.
Desuden fik jeg en dvi<->vga converter med, hvilket jeg
har i forvejen, så jeg skal have testet om det virker med
en matrox dvi<->vga dims.
Hvis din skærm kun har ADC, så skal du have en dvi<->ADC

JonB

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-04 13:03

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> [...]
> DVI ? eller almindelig VGA skærm? Evt. det gamle analoge mac stik?
> ADC (Apple Display Connector) Bruges på nyere apple skærme.

uuhaa, jeg kan jo ikke alle de navne :) det er ikke vga - tror det er
DVI (skærmen får strøm og det hele igennem) men det er lidt større end
det dvi udgangstik der er i PB15 (mener vores PB'er er identiske mhs.
til porte..

> [...]
> en matrox dvi<->vga dims.
> Hvis din skærm kun har ADC, så skal du have en dvi<->ADC

hvordan ser et adc ud ? det er nok dvi da den jo er fra Cube-tiden ?!

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-01-04 13:09

In article <1g89w0p.178qwyy18c5t0yN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:

> [...]
> DVI (skærmen får strøm og det hele igennem) men det er lidt større end
> det dvi udgangstik der er i PB15 (mener vores PB'er er identiske mhs.

Så er det nok en apple display connector, aka ADC.
Med mindre at PB15 har et mini-dvi stik, og en converter dims.

Næh, PB15 har et rigtigt DVI lige som en PB17. Ivertfald den
model på apples hjemmeside. Er det en titanium 15" du har ?

Det må du nok hellere se på nettet

JonB

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-04 13:34

> [...]
>
> Næh, PB15 har et rigtigt DVI lige som en PB17. Ivertfald den
> model på apples hjemmeside. Er det en titanium 15" du har ?

det er en AL model 1.25 gb med superdrive...

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 15:04

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hvordan ser et adc ud ? det er nok dvi da den jo er fra Cube-tiden ?!

Cuben har VGA + ADC, Med Cube og Gigabit modellerne indførte Apple
deres ADC stik (og skærme)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 13:19

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Er der et mellemstik ?

Mja til alu'en skal du brug en DVI-I -> ADC adapter
til iBogen og iMac'en skal du bruge en VGA -> ADC adapter

både Apple, Griffen og Dr.Bott sælger det du søger.

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-04 13:37

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mja til alu'en skal du brug en DVI-I -> ADC adapter
> til iBogen og iMac'en skal du bruge en VGA -> ADC adapter
>
> både Apple, Griffen og Dr.Bott sælger det du søger.

hmm syntes ikke jeg har kunne finde noget på apple..

spørger lige dumt igen:
men det er et ADC stik, når det fuldstændigt ligner det DVI stik på
Aluen (bare lidt større) ??

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 15:02

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men det er et ADC stik, når det fuldstændigt ligner det DVI stik på
> Aluen (bare lidt større) ??

Ja, ADC = DVI-I + 220V + USB

alu'en har DVI-I stik
ibog og iMac har VGA (evt via medfølgende adapter)
skærmen har ADC

ved nærmere eftertanke følger der vist en DVI-I -> VGA adapter med til
aluen, hvis du bruger den kan du nøjes med én VGA -> ADC adapter til
alle tre maskiner. (det betyder dog at billedkvaliteten forringes idet
du så bruger analogt signal)

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-01-04 15:29

In article <20ske1-k6c.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk>
wrote:

> Ja, ADC = DVI-I + 220V + USB

Arhh, 220Y kommer der nok ikke ud af en ADC hva'?

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 18:12

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Arhh, 220Y kommer der nok ikke ud af en ADC hva'?

nej sikkert ikke 220V, men der kan komme en hel del ud - Den gamle
17CRT belv jo trukket over ADC.

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-04 22:04

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> nej sikkert ikke 220V, men der kan komme en hel del ud - Den gamle
> 17CRT belv jo trukket over ADC.

men tak for hjælpen nu har jeg fundet den :) bare surt man ikke kan
slutte den til en ibook :(

Fra : Morten

Dato : 29-01-04 02:53

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men tak for hjælpen nu har jeg fundet den :) bare surt man ikke kan
> slutte den til en ibook :(

ikke uden en dyr adapter der kan levere strøm

Fra : Michael Holm

Dato : 29-01-04 10:53

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> ikke uden en dyr adapter der kan levere strøm

jammen såvidt jeg kan se kan man kun bruge den på en mac som har DVI
(powermac/powerbook) http://www.apple.com/uk/displays/adapter/

og ja den er lidt dyr :( link til applestore : http://tinyurl.com/2oeo4

så den kan ikke sættes til imac'en/ibook'en...