den ældre - GrundSauce
Fra : Olle

Dato : 28-01-04 10:53

Ja så prøver jeg igen. Jeg har fundet en opskrift på nettet. som siger man
skal bruge "½ liter Karoline´s GrundSauce med mælk". Men hvis man ikke har
dette, kan man så lave noget tilsvarende, med Ingredienser fra sit eget
køkken.

Ham den ældre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-01-04 10:57

"Olle" <ollenw04@hotmail.com> writes:

> [...]
> dette, kan man så lave noget tilsvarende, med Ingredienser fra sit eget

Umiddelbart lyder det bare som en opbagt mælkesovs.

Tag 50 gram margarine og smelt i en kasserolle. Kom 1-2 store
spiseskefuld mel i og pisk det godt, til det er helt smeltet sammen.
Hæld lidt mælk i af gangen mens du pisker godt, hæld først mere mælk
i, når det er pisket ordentligt sammen.

Smag til med salt og peber, og evt. revet muskatnød.

Og fortvivl ikke hvis det skulle klumpe, det gjorde det for mig de
første mange gange. Du kan evt. øve dig med vand først.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-04 11:15

> Umiddelbart lyder det bare som en opbagt mælkesovs.

Det fremgår også af Karolines hjemmeside (produkter).
Og så skal der vist en grønsags-bouillonternning i.

Hilsen Inger

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 28-01-04 21:12

Trine Kornum Christiansen skrev:
> [...]
> Og fortvivl ikke hvis det skulle klumpe, det gjorde det for mig de
> første mange gange. Du kan evt. øve dig med vand først.

Det vigtige er at det skal koges _godt_ igennem, inden man kommer mere væske
på.

Min erfaring siger mig, at hvis man efterlever dette, kan man hælde større
portioner væske på ad gangen.

-------
Tomas