Z-AppleWorks 6.2.8/6.2.9 Updater??
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-04 15:26

Hej

Jeg har lige forsøgt at opdatere/opgradere min AWKS 6.0.4IE (Z-EN) til
6.2.9, men da det er en classic version, jeg har, bliver det kun en
6.2.8 iflg. ReadMe filen.

Selve opgraderingen gik fint, installerede en del nye Ztnd translators i
både carbon og classic versioner - også til MLP12Dlx. - så vidt - så godt.

Men hver gang, jeg forsøger at åbne programmet, får jeg beskeden
"Programmet sluttede uventet...bla.bla... (fejl type 2)". - Genstarter
og det hele gentager sig nok en gang....

Hvad pokker sker der? - Jeg plejer aldrig at have vrøvl med div. AWKS
opgraderinger, men den her er gået helt agurk..

Har også forsøgt at slette alle prefs, og starte forfra med opg. -
heller ikke det hjælper en dyt..!

Det fuldstændig besynderlige er, at når jeg så tager en 'get Info' med
Snitch 2.67, fortæller den mig, at det er en OS X version, og at den
ikke er kompatibel med Mac OS 9. Code info i Snitch, siger det samme, -
at programmet "AppleWorks 6.2.8 for Mac OS X can't be used on this
system"...

Nogen, der har haft samme problem?

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-01-04 23:43

> [...]
>
> Hvad pokker sker der? - Jeg plejer aldrig at have vrøvl med div. AWKS
> opgraderinger, men den her er gået helt agurk..

Er det ikke sproget, der er forkert? Den eneste opdatering med det
versionsnummer, som jeg kan finde til AppleWorks, er til den
nordamerikansk engelske version. Din AppleWorks er en international
engelsk version.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-04 11:21

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Er det ikke sproget, der er forkert?

Nej, den fil, jeg hentede ned, hentede jeg gennem 'Advanced Search', og
her fik jeg flg. link:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120213>. Den udpakkede
SMI fil er på reelt 15,4mb, mens US/North American English er på 15,7mb.
Så versionen er altså god nok, - det står i øvrigt også ntalleren, når
man åbner den.

> Den eneste opdatering med det
> versionsnummer, som jeg kan finde til AppleWorks, er til den
> nordamerikansk engelske version. Din AppleWorks er en international
> engelsk version.

Ja, og Apples sites er nogle gange lidt specielt opbyggede, så man er
tvunget til at bruge 'vncedSc' forat finde det, man vil have. Hvis du
ser på siden, vil du se, at der er både 'English' US/North American
English, der også indeholder Canadian English nu, Førhen var CA-EN under
Z-EN - International English. Og UK-EN var for sig selv, men den er nu
også inkluderet i International English. Du vælger jo sproget i
hovedinstalleren fra originalprogrammet. - Her har du mulighed for US,
UD Z-IE English... Ganske som du haå intrntionale engelske Mac OS 9.1 CD...

Efter installation viser en 'Get Info' med Snitch 2.67 korrekt
z_AppleWorks 9.2.8, som den skal, da det jo er OS 9.2.2, men åbnes
programmet kommer ovennævnte fejl - _hver_ gang... - Nå, en jeg må jo
ringe til Apple...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-04 00:33

> [...]
> SMI fil er på reelt 15,4mb, mens US/North American English er på 15,7mb.
> Så versionen er altså god nok, - det står i øvrigt også ntalleren, når

Du har ret, der er en International English version. Den kunne jeg ikke
finde i torsdags, men jeg brugte godt nok ikke enormt med tid på det.
Det er lidt svært at finde downloads til AppleWorks. Klikker man på
AppleWorks i Support får man at vide, at søgningen ikke giver resultat.
Jeg måtte rundt at flere bagveje, før jeg fandt de rigtige opdateringer.
Og da var International English ikke med i nyeste version.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-04 05:21

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Det er lidt svært at finde downloads til AppleWorks. Klikker man på
> AppleWorks i Support får man at vide, at søgningen ikke giver resultat.

Jeg har kontaktet Apple Support for forhandlere, og fik at vide, at det
er fordi, ApleWorks har sin egen site

> Jeg måtte rundt at flere bagveje, før jeg fandt de rigtige opdateringer.
> Og da var International English ikke med i nyeste version.

Tja, jeg rodede også rundt, før jeg fandt på at bruge 'Advanced Searc',
- det er faktisk slet ikke så tosset endda... Prøvede med flere
forskellige gamle Apple ting som åd ClarisWorks og AppleWorks 5DK og
sandelig - degav resultat _hver_ gang.

Jeg fik en længere snak med dem på supporten, og de tilrådede mig at
geninstallere AWKS 6.0 helt fra bunden og så opdatere helt forfra ved
udelukkende at bruge classic updates og ikke de kombinerede updates, og
først tilsidst bruge den nyeste version.Jeg har fået en længere mail fra
dem, men de kan ikke reproducere lige netop denne fejl - Til gengæld
fandt han et par andre fejl i 6.2.9 Update, som han har ladet gå videre
til AppleWorks teamet.

Jeg er efterhånden selv nået frem til flg. konklussion. AWKS 6.0, 6.02
og 6.04 er _fælles_ for både OS 9.x og OS X - altså en carbon version
med delvis X-kode og fuld klassisk kode. Og de nyeste updates har
preference til X-kode, så derfor installeres X-versionen, når man har
brugt de tidlige kombinerede opdateringer og ikke kun de klassiske
opdateringer. - Og det vil så betyde, at jeg reelt får en AWKS 6.2.8 til
OS X, - fordi systemet siger, at det er en OS 9.x. - lidt surt, men jeg
må jo så starte helt forfra med en installation af AWKS 6.0 og så bruge
6.2.8/9 updateren _direkte_ på 6.0 versionen. - AWKS 6.0 er jo en ren
classic ver. - men carboniseret.....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>