Malawi vil ikke spise?
Fra : Thomsen

Dato : 27-01-04 13:25

Har for 2. gang indenfor et år en Malawi cichlide, der ikke vil spise.
Fisken går efter foderet, tager det i munden, men tygger kort på det
og spytter det derefter ud igen. Havde som sagt samme problem for ½ år
siden med en anden malawi, som også gik efter foderet, men ikke spiste
noget gennem 3-4 mdr, hvorefter den døde.
Er der nogen, der har et bud på, hvad det kan skyldes og hvordan jeg
kommer det til livs?

Fra : Thomas Fischer

Dato : 27-01-04 14:17

Hej
Jeg har set det før med fisk, hvis de har forstoppelse.
Ud over at de ikke spiser, hiver de efter vejret og virker ret passive?
PT har jeg diskos og de kan godt komme sig over en mild forstoppelse uden
medicinering. Det er mange år siden at jeg har holdt malawi og jeg mener at
de skulle medicineres, ellers døde de. Spørg din lokale akvarist.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 27-01-04 18:46

Kunne være bugvattersot...