Knækket nøgle :(
Fra : Axelgaard

Dato : 26-01-04 22:59

Hejsa!

Ja så knækkede min nøgle desværre - inde i selve låsen endda, mega ØV!
Er der nogen der har et tip/trick til hvordan den kan lirkes ud igen, uden
at ødelægge hele scooteren :)

Alle forslag modtages med kyshånd - erfaringer er hvad jeg håber på :)

G'nat og sov godt!

Fra : H-J M

Dato : 27-01-04 08:13

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så knækkede min nøgle desværre - inde i selve låsen endda, mega ØV!
> Er der nogen der har et tip/trick til hvordan den kan lirkes ud igen, uden
> at ødelægge hele scooteren :)

Kan en spidstang nå den?
Ellers hvad så med et stykke "hårdt" ståltråd og så lirke et stykke ned på
hvers side af nøglen og derved få den vippet op og ned indtil den er langt
nok ude til at en spidstang kan nå den.'

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Peter Graff

Dato : 29-01-04 15:29

Før du begynder at grave i din lås med alle mulige ting, så tag ned til en
låsesmed og hør om han kan fjerne den. Min kammerat fik fjernet sin for en
50'er det tog 5 min.

MVH

Peter

Fra : Axelgaard

Dato : 29-01-04 16:06

"Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Før du begynder at grave i din lås med alle mulige ting, så tag ned til en
> låsesmed og hør om han kan fjerne den. Min kammerat fik fjernet sin for en
> 50'er det tog 5 min.

Det gjorde jeg næsten også, tog hen til den lokale nøgle- hæle-bar. Der tog
det dog 10min da den sad godt fast og manden rystede lidt på hånden :) Jeg
stod der før han var helt klar til at vågne, så han nåede ikke at få sin
morgenkaffe :)
Jeg kom af med 50,- for få "udgravet" min nøgle og ekstra 40,- for en nøgle
mere - ialt 90,-

Fra : phk

Dato : 01-02-04 10:49

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Alle forslag modtages med kyshånd - erfaringer er hvad jeg håber på :)

Køb et pincetsæt af god kraftig kvalitet - der skal et godt greb til at få
nøglen ud.

Lad være med at skubbe nøglestumpen længere ind!

Hav altid ekstranøgle liggende.

Jeg har prøvet det flere gange :(

--
Per, Esbjerg