iBook skærm
Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 15:51

Jeg er stadig lidt varm på en iBook - det er nok forfatteren i mig - at
sidde og skrive ved en skovsø f.eks.... og så kommer jeg til at tænke på, om
en bærbars skærm er svær at se udenfor og om jeg drømmer? :D
Og... er der et sted hvor man kan se 'airport' områder i Danmark, hvor man
kan gå på nettet, eller er der ikke så mange endnu?
OgŠ da iBook ikke har en decideret audio line in, kan man så ikke have en USB
mikrofon, eller skal man rende rundt med en ekstra box for at optage lyd?
Og lad være med at sige PowerBook, for så kan jeg lige så godt købe en G5.
Samme pris, og så bytter jeg bare min iMac til en Samsung skærm.
Det kan godt være, at en iBook er et dumt valg... jeg hader, når der ikke er
saft og kraft nok i computeren. Så mit næste spørgsmål er til dem der har en
iBook G4: Kan man spille iTunes samtidig med at se en Quicktime film eller...
i forstår hvor jeg vil hen, ikke? Hvad kan den og hvor er dens begrænsning?
Jeg ved godt, at det afhænger af RAM, men så fortæl, hvad du kan med de RAM,
du nu har.
Jeg har læst på nettet, at med en G4 Titanium på 6-700 MHz kunne den godt
begynde at lagge på det ottende detaljerede spor i GarageBand... men han
svarede mig, at en iBook G4 fint skulle kunne klare det. Er det rigtigt?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-01-04 21:13

David Blangstrup wrote:

> [...]
> begynde at lagge på det ottende detaljerede spor i GarageBand... men han
> svarede mig, at en iBook G4 fint skulle kunne klare det. Er det rigtigt?

Om du kan se skærmen udenfor ved jeg ikke, men det er vel et spørgsmål
om ikke at sidde direkte i solen. Alternativet er vel en G5, den får du
slet ikke med i skoven. Der var på et tidspunkt en tråd hvor programmet
sniffer eller hvad det nu hed blev nævnt, et program til at opspore
"frie" forbindelser med.

Hvad med http://www.usb-audio.com/ til lyd ind.

Hvad angår CPU kraft så har jeg ikke oplevet nogen problemer med at køre
flere ting på en gang, har ikke prøvet garageband endnu.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 21:47

On Mon, 26 Jan 2004 21:12:51 +0100, Henrik Lindskou wrote
(in article <bv3sc5$79f$1@news.cybercity.dk>):

> Om du kan se skærmen udenfor ved jeg ikke, men det er vel et spørgsmål
> om ikke at sidde direkte i solen.

Ja, i skyggen er okay, men er der nogen der kan fortælle om at bruge en iBook
udendørs?

> [...]
> slet ikke med i skoven. Der var på et tidspunkt en tråd hvor programmet
> sniffer eller hvad det nu hed blev nævnt, et program til at opspore

Jeg fandt den her

<
http://www.m-
audio.com/index.php?do=products.main&ID=77b8b59a677defc67c40d33428b4014a>

som ham her

<http://www.siliconvalley.com/mld/siliconvalley/business/technology/personal_t
echnology/7716103.htm>

havde brugt (nederst kan man lytte til hans indspilninger med GarageBand),
det er firewire, og det er vel egentlig okay, den ser meget fiks ud.

> Hvad angår CPU kraft så har jeg ikke oplevet nogen problemer med at køre
> flere ting på en gang, har ikke prøvet garageband endnu.

Jeg tror altså, jeg er blevet mægtig varm på en iBook! Fiks! Mine øjne
tiltrækkes af den på billederne fra MacBruger!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Christian Bech

Dato : 27-01-04 10:50

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Der var på et tidspunkt en tråd hvor programmet
> sniffer eller hvad det nu hed blev nævnt, et program til at opspore
> "frie" forbindelser med.

iStumbler fungerer fint.

--
Christian

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-01-04 22:16

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> en iBook - det er nok forfatteren i mig - at
> sidde og skrive ved en skovsø f.eks.... og så kommer jeg til at tænke på, om
> en bærbars skærm er svær at se udenfor og om jeg drømmer?

Jeg har haft min iBook med til Syditalien, og i SKYGGEN lod det sig gøre
at arbejde på den.
martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 22:18

On Mon, 26 Jan 2004 22:15:51 +0100, Martin Petersen wrote
(in article <1g86wb2.1w2bvm41yhlg7gN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>):

> Jeg har haft min iBook med til Syditalien, og i SKYGGEN lod det sig gøre
> at arbejde på den.
> martin

Godt at vide. Er det svært at se, eller...?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-01-04 09:00

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Mon, 26 Jan 2004 22:15:51 +0100, Martin Petersen wrote
> (in article <1g86wb2.1w2bvm41yhlg7gN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>):

> Godt at vide. Er det svært at se, eller...?

Man skulle lige have indstillet cap'ens skygge og mosle sig ordentlig på
plads under figentræet ... Øjnene vænner sig til det, men det er jo ikke
den mest fede kontrast. Jeg lavede udelukkende tekst.
Martin