Erfaringer med problemer i det fugtige vej~
Fra : Axelgaard

Dato : 26-01-04 11:29

Hejsa!

Jeg har nu set at der er flere der har haft problemer med deres motor her i
det "dejlig" fugtige vejr.
Ville det være muligt at nogle af jer kunne fortælle hvad symptomerne var,
samt hvad der løste problemet?
Grunden til mit spørgsmål er at jeg selv har probs med min motor - få
minutter efter det begynder at regne hoster og hakker motoren, for til sidst
at dø helt! Den kan først startes når vejret igen er slået over til tørvejr.
Håndtaget kan nu kun drejes få millimeter :(
Jeg ved hvad grunden til problemet med håndtaget er - der løber vand ned
langs gaskablet, ned i karburatoren hvor det af mystiske årsager gør at
"stemplet" i karburatoren sætter sig fast eller blokeres i at blive løftet
mere end 5mm eller så. Dette løses med vidunderproduktet gaffa-tape :)

Hvilke probs har i haft, og hvordan løste i problemet?

På forhånd mange tak!

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-04 18:06

Axelgaard wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg har nu set at der er flere der har haft problemer med deres motor
> her i det "dejlig" fugtige vejr.

Åhhhhhhh

> Ville det være muligt at nogle af jer kunne fortælle hvad symptomerne
> var, samt hvad der løste problemet?

SUK ja, et stk BWS som absolut ikke ville køre uden hakken og hosten når
det var fugtigt i vejret, en større udskiftning af div. multistik løste
problemet.

1 Stk Suzuki Streetmagic som der stadig arbejdes på, div.multistik er
skiftet, føleren ved svinghjulet renset og justeret, tændrørshætte mm
skiftet,den hakker stadig væk (har en lille mistanke om tændingslåsen
eller et eller andet andet) Hmmmmm?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : HpeA

Dato : 26-01-04 21:07

Hejsa´

"Axelgaard" skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Jeg har nu set at der er flere der har haft problemer med deres motor her
> det "dejlig" fugtige vejr.
[snip en helmasse vi nok kender til ]

Justeringer/ Ændringer.

#1. Kaburator-sprit ! ! ! ! .
#2. Afblænd motor for vandkaskaderne, specielt tændrørshætte. ( Dette
minimere osse overafkøling af motoren under kørsel og en varm motor går
altså bedre )
#3. En lille flaske med pumpeforstøver som indeholder kabu-sprit, om der nu
skulle komme lidt is dernede i karbunaden. Direkte indsprøjtning .
#4. Vaseline-fedt ( eller hvad det nu hedder ?) i alle multistik. ( Har jeg
dog endnu ikke gjort )
#5. Gi´ lige skrallerten 5 min med motoren igang inden du suser derudaf
#6. Udnødt enhver chance for at holde indendørs, lige meget hvor. Kan man
få lov.........så

Resultat........Hun går 100 x bedre denne vinter end sidste, hvor jeg
virkelig havde mit fur med at få hende til at gå ordenligt. Specielt en
temperatur på 0 grader & fugtigt vejr, så er der ikke noget der virker efter
5 minutter :os

Så en Suzuki RMX hvor vedkommende havde sat en plastik skive( ca. 5 cm Ø )
på tændrørsledningen. Den eneste logiske forklaring på hvorfor som jeg kunne
komme på skulle være for at stoppe vand fra at rende langs ledningen ned/
ind i tændrørshætten.Men det er bare et gæt .

--
Hilsen Herfra
HpeA & PygZe-Pigen ( Senda R )

Hans Peter Erenskjold Aalling