Vand
Fra : - Stefan T -

Dato : 25-01-04 23:01

Hvor ofte skifter I vand i Jeres akvarier ??????????

Bare lige for at blive lidt klogere på det punkt....

Stan...........

Fra : André Høstrup

Dato : 25-01-04 23:25

Et akvarie hvor fisk og plante bestand harmonere vil jeg sige hver 14 dag og
så en 1/4 vand.

Men hvis man nu siger du har et akvarie der er meget stort i forhold til
hvor mange fisk du har i, ja så kan der gå længere tid mellem vandskift, men
igen alt efter hvor mange fisk og den slags.

--
Regards André Høstrup

Fra : Jes

Dato : 26-01-04 09:43

Jeg har en dårlig vane med at tage en litter om dagen, og ca 1 gan hver md
eller 1½md skifter jeg 25-40% alt efter hvilke fisk det drejer sig om

Jes

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 26-01-04 11:42

Det sidste år har jeg skiftet 1/4 vand 3 gange.......

/Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-04 16:44

- Stefan T - skrev i sit indlæg på usenet:
> Hvor ofte skifter I vand i Jeres akvarier ??????????
> Bare lige for at blive lidt klogere på det punkt....

Tjah - det er vist en større videnskab

Det afhænger helt af hvad du har af fisk, planter, filter og meget andet.

Et akvarie med svinende fisk og ingen eller få planter skal der skiftes
meget tit.

Et nyanlagt akvarie skal have skiftet jævnligt.

Et akvarie der kører godt og med masser af velfungerende planter kan klare
sig med et par gange om året.

Mit hører til den sidste gruppe

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-02-04 23:11

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote
> Et nyanlagt akvarie skal have skiftet jævnligt.

Hvor tit er jævnligt?
Mit er nemlig nyanlagt i dag :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Carsten Jensen

Dato : 26-01-04 18:29

Jeg har et Tanganika akvarie med 3 planter og jeg skifter 1\4 hver uge.
Chilider sviner også meget.

Carsten

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 26-01-04 19:43

> Hvor ofte skifter I vand i Jeres akvarier ??????????

1/3 om ugen ca..

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm