Udendørs el installation
Fra : KK

Dato : 25-01-04 21:37

Hej gruppe.

Har købt et par fine udendørs væglamper.

Men Jeg kan ikke lige gennemskue om de fordelerdåser som skal føre strømmen
frem skal være stænktætte eller vandtætte. De skal sidde under et tagudhæng
på ca. 40 cm. så end ikke regn kan komme til at ramme dåsen med mindre at
rengen falder vandret!

Hvad hedder klassifikationen? IP44, IP52 eller noget helt andet?

/KK

Fra : Aksel

Dato : 25-01-04 23:05

"KK" <someone@somewhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rengen falder vandret!
>
> Hvad hedder klassifikationen? IP44, IP52 eller noget helt andet?

De skal være stænktætte, normalt IP 54. (oversprøjtning fra alle
retninger), der findes normalt ikke andet som er tæt nok til udendørs brug.

http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp har flere forskellige til meget
rimelige priser.

Viska kombidåse har den fordel at der kan bruiges forskruninger.

Hilsen Aksel

Fra : Keld Nygaard

Dato : 26-01-04 08:26

> De skal være stænktætte, normalt IP 54. (oversprøjtning fra alle
> retninger), der findes normalt ikke andet som er tæt nok til udendørs
brug.

.... så skulle det da lige være noget med en højere IP klasse...

/Nygaard

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-01-04 19:27

KK wrote:
> [...]
> frem skal være stænktætte eller vandtætte. De skal sidde under et tagudhæng

Klip

Der findes en grupper der omhandler elinstallationer. Surprise....!!

dk.teknik.el Prøv at spørge der.

Du kan finde en oversigt over alle dk-grupper her: www.usenet.dk
(Og samtidigt læse om hvad nyhedsgrupper er, osv. osv.)

Mvh. Jørgen