Hjælp - mine planter dør?
Fra : HENRIKNI@REMOVEdk.ib~

Dato : 25-01-04 20:44

Hej,

Mine planter dør langsomt.......de mister simpelthen bladene, som først
bliver helt gennemhullede. Jeg har kigget efter snegle, men finder dem
ikke i overtal - eller sagt mao - der er ikke flere end der altid ar
været.

Hvad kan være galt?

-Henrik

Fra : Frank Gregersen

Dato : 25-01-04 21:32

Det er nok fordi at dine planter mangler et eller andet! Og med de sparsomme
oplysniinger du giver kan det være alt lige fra Slidte lysstofrør, til at du
ikke snakker nok med dine planter!
MVH Frank Gregersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-04 16:33

HENRIKNI@REMOVEdk.ibm.com skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> først bliver helt gennemhullede. Jeg har kigget efter snegle, men
> finder dem ikke i overtal - eller sagt mao - der er ikke flere end

Hvordan med lys og næring ?

Dårligt lys giver dårlig plantevækst - f.x. giver lysstofrør, der er over et
års tid gamle ikke så meget lys og bør udskiftes selvom de ser ud til at
lyse OK.

Får de lidt gødning/sporstoffer en gang imellem ?

Hvad er der af fisk ? - Nogle fisk kan godt lide lidt grøntfoder en gang
imellem

Der er sikkert flere muligheder - men det var dem, der lige faldt mig ind.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jørgen

Dato : 27-01-04 12:51

<HENRIKNI@REMOVEdk.ibm.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Henrik
Det tyder på, at du har fisk, der går og plukker af dine planter
Har du fornyligt indkøbt en flok barber eller andre grøntspisere?

Hvad med nye lystofrør?

Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen
(ved direkte svar fjern C5000)

Fra : HENRIKNI@dk.ibm.com

Dato : 27-01-04 23:18

Mine maller??

Sjovt nok - ved nærmere eftersyn er det faktisk kun en bestemt type af
planterne den er gal med.......?

-Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-04 17:38

HENRIKNI@dk.ibm.com skrev i sit indlæg på usenet:
> Mine maller??

Måske - men der er mange fisk, der kan lide lidt grønsager

> Sjovt nok - ved nærmere eftersyn er det faktisk kun en bestemt type af
> planterne den er gal med.......?

Det er vel dem, der smager bedst