Svensk brød
Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-01-04 18:36

Hej

Er der nogen herinde der har opskriften på
svensk limpa .

Mvh
Kirsten

Fra : Hauge

Dato : 25-01-04 18:39

Hejsa

Kirsten Marker wrote:
> Er der nogen herinde der har opskriften på
> svensk limpa .

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510621.html

Mvh Hauge

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-01-04 21:28

"Hauge" <hauge@CUTspamfree.dk> wrote in message
> Hejsa

Hvad med dem de kalder for "vetekakor" eller "rågkaker"
de smager lidt af polarbrød.

Nogen som har en opskrift på dem?

Jeg har boet herovre i Sverige i snart 2½ år og foretrækker klart vetekakor
frem for sirupsbrøddet, da det er meget kedeligt i smagen IMO

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 23:04

"Martin Andersen" <15andersen_removethis_@telia.com> skrev i en meddelelse

> [...]
vetekakor
> frem for sirupsbrøddet, da det er meget kedeligt i smagen IMO

Har ledt og ledt og ledt efter en opskrift på vetekakor. Intet resultat.
Måske biblioteket (i sverige) kan hjælpe
? Ellers har mange ugeblade som regel også en eller anden service med, at
man kan ringe/skrive efter en opskrift på noget, der ikke lader sig gøre at
finde andetsteds.

Det er stadig ikke alt, man kan finde på nettet

Tina
/der er dyb tilhænger af svensk brød.

Fra : Jan O.

Dato : 28-01-04 07:15

On Tue, 27 Jan 2004 23:03:41 +0100, "Tina"
<wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote:

> [...]
>finde andetsteds.
>
>Det er stadig ikke alt, man kan finde på nettet

Är dette vad du mener er vetekakor ?!
http://www.polarbrod.se/foretaget.html
http://www.akes-hembageri.se/johanna8.htm
Det är norrländska vetekakor, resten av Sverige
menar att vetekaka är kaffebröd
(En kage til kaffet)

Måske kan du spörge dem efter ett recept ?

(Et meget gammelt svenskt recept. Kunde ikke
undlade dele med mig...
"De bakas ut av hård vetedeg till tunna kringlor,
få sedan jäsa upp och kokas därpå hastigt i vatten
varefter de läggas in på halm i ugnen för att
gräddas".)