Dansk bøf og herregårdsbøf
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-01-04 18:15

Vi kom til at snakke om disse to retter her i dag.
Min opfattelse af de to har altid været at herregårdsbøf er med pommesfrites
og bearnaisesauce og dansk bøf er med hvide kartofler og brun sovs.

Har jeg nogenlunde forstået dette rigtigt?

--
Hilsen Torben Greve Otzen

OE-QuoteFix
Tired of Outlook Express's messy quoting?
http://flash.to/oblivion

Fra : Hauge

Dato : 25-01-04 18:21

Hejsa

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote in message
> Har jeg nogenlunde forstået dette rigtigt?

Efter min mening, har du helt ret.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 09:27

> Min opfattelse af de to har altid været at herregårdsbøf er med
pommesfrites
> og bearnaisesauce og dansk bøf er med hvide kartofler og brun sovs.

Jeg har fuldstændigt samme opfattelse - for at gøre bøffen "helt dansk" skal
der dog også bløde løg til :).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-01-04 18:52

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message
> pommesfrites
>
> Jeg har fuldstændigt samme opfattelse - for at gøre bøffen "helt dansk"
skal
> der dog også bløde løg til :).

Hvilke forskelle er der så på en bøfsandwich, f.eks hvis man køber den i
Føtex i Aalborg og i København?

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 08:07

> Hvilke forskelle er der så på en bøfsandwich, f.eks hvis man køber den i
> Føtex i Aalborg og i København?

Nu spiser jeg normalt ikke bøfsandwich, men i Aalborg bliver de altid
serveret med en god tyk bøf, brun sovs, ristede løg og rødbeder. Ved ikke om
det er helt normalt, da jeg aldrig har kunnet li' det - sådan bliver det
sikkert serveret alle steder :).