Fordele ved nye radiatorer??
Fra : Sanand

Dato : 25-01-04 14:36

Jeg har hørt nogle snakke om, at der er store fordele ved at skifte gamle
radiatore ud med nye.....

Uden at jeg fik mere at vide.....

Er der noget om snakken?

Hvad skulle fære fordelene ved dem?

Hvis man har pladeradiatore fra 70'erne.... vil man med fordel kunne
skifte disse?

Hvor køber man evt disse..

MVH

Anders

Fra : TG4600

Dato : 26-01-04 09:30

"Sanand" <sanand@netguard.dk> wrote in message
> Jeg har hørt nogle snakke om, at der er store fordele ved at skifte gamle
> radiatore ud med nye.....
> Hvad skulle fære fordelene ved dem?

1. "Pænere design" - mener nogen
2. Der kan tjenes penge, i hvert tilfælde for producent/leverandør/montør

> Hvis man har pladeradiatore fra 70'erne.... vil man med fordel kunne
> skifte disse?

Næppe...

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 26-01-04 22:44

Den Sun, 25 Jan 2004 skrev sanand@netguard.dk:

> Jeg har hørt nogle snakke om, at der er store fordele ved at skifte
> gamle radiatore ud med nye.....
>
> Uden at jeg fik mere at vide.....
>

> Er der noget om snakken?
>
> Hvad skulle fære fordelene ved dem?

Afhænger nok af dit varmesystem. Ved fjernvarme får man som regel
bonus for at udnytte energien bedst muligt. Nye radiatorer udnytter
svjv. energien bedre en gamle (bedre afkøling), men for en given
rumtemperatur vil den benyttede energimængde være den samme.

mvh
Jeppe

Fra : Tim Hattens

Dato : 27-01-04 13:43

Hej Jeppe

Jeg har hørt, hvis du har el-varme og skifter ud til nye olieradiatorer, at
der skulle være en besparrelse at hente. Jeg har selv købt brændeovn til at
starte med og derefter kommer mere loftsisolering, samt gulvvarme i
badeværelset. Når dette er gjort, skifter vi nok et par af de gamle
radiatorer ud.
Jeg har lige fået dumpet en reklame fra Jem&Fix ind af døren og de har da et
par billige.

Mvh Tim Hattens