Hundelort på gulvtæppet
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 11:52

Jeg er meget uheldigvis kommet til at tage en hundelort med ind, og den har
nu sat sig i gulvtæppet. Har forsøgt at fjerne den med vand og sæbe men er
ikke tilfreds med resultatet...plætten kan stadig ses

Hvad findes der af gode råd til fjernelse af pletter på et relativt
gulvtæppe (under 1 år).

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 25-01-04 15:19

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke tilfreds med resultatet...plætten kan stadig ses
>
> Hvad findes der af gode råd til fjernelse af pletter på et relativt

Relative gulvtæpper er altid de værste at få hundelort fjernet fra, men har
du prøvet med tæpperens? - ja jeg ved godt at det lyder fjollet men det
virker tit meget godt til at rense pletter af tæpper med.

K.h.
Mette

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 25-01-04 16:43

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> wrote in

> Jeg er meget uheldigvis kommet til at tage en hundelort med ind, og
> den har nu sat sig i gulvtæppet. Har forsøgt at fjerne den med vand og
> sæbe men er ikke tilfreds med resultatet...plætten kan stadig ses

Efter vand og sæbe drysses et godt lag kartoffelmel på, som får lov til at
tørre HELT. Herefter fejes og støvsuges kartoffelmelet væk. Så burde der
være rent. Kan evt. gentages efter behov.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : preben kaas

Dato : 25-01-04 23:08

On 25 Jan 2004 15:43:19 GMT, "Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk>
wrote:

>Efter vand og sæbe drysses et godt lag kartoffelmel på, som får lov til at
>tørre HELT. Herefter fejes og støvsuges kartoffelmelet væk. Så burde der
>være rent. Kan evt. gentages efter behov.

Det er bedst at undgå sæbe, som i mange tilfælde som i mange tilfælde
giver en lys (ren) plet, da et tæppe efter kort til er lidt nusset.

Rent vand er bedst og derefter kartoffelmel, som gerne må gnides godt
ned i den våde plet.

Har lige anskaffet en hundehvalp så har rimelig god erfaring både med
det faste og det tynde:

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 09:15

Jens wrote:
> [...]
> ikke tilfreds med resultatet...plætten kan stadig ses
>
> Hvad findes der af gode råd til fjernelse af pletter på et relativt

Du må aldrig bruge sæbe.

Danskvand! (uden citrus, med godt med brus) ud over pletten, lad det
sidde 10 minutter. Så drøner du en pose kartoffelmel ud over og rører
godt rundt. Det skal så ha lov til at tørre helt ind og så suger du
bare det hele up med støvsugeren!

Gentag proceduren indtil der ikke kommer mere af (det kan ses på melet).

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 09:11

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Tak skal i have for alle jeres råd. Er i fuld gang.