jeg syntes kunstig farvet fisk er flotte
Fra : ibber

Dato : 24-01-04 18:24

jeg syntes kunstig farvet fisk er flotte sådan nogen som papegøjefisken
f.eks

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 19:00

"ibber" <1236@ishoejby.dk> wrote in message
> jeg syntes kunstig farvet fisk er flotte sådan nogen som papegøjefisken
> f.eks

Hmm, tja, det må du også godt synes, bare jeg bliver fri for at have dem i
mit akvarie! MVH Frank Gregersen

Fra : Plesner

Dato : 24-01-04 21:45

> jeg syntes kunstig farvet fisk er flotte sådan nogen som papegøjefisken
> f.eks

Hvis jeg ikke havde set den butik, du på et tidspunkt var involveret i, så
ville jeg tro, at denne udtalelse var et udtryk for din lyst til at
provokere.

plesner

Fra : ibber

Dato : 24-01-04 23:54

ja men der åbenbart ikke så mange der lader sig provokere

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-01-04 09:24

Hej

ibber wrote:
> ja men der åbenbart ikke så mange der lader sig provokere

Hvis du vil provokere skal det gøres med lidt mere snilde. Det er ikke
nok at komme med et udsagn. Desuden kender folk dig og din holdning, så
derfor vil folk der kender dig ikke svare på indlægget fordi de ved
hvordan diskussionen ender.

Skulle der rigtig provokeres, så skulle det være fra en "ny" bruger af
gruppen og det skulle lyde lidt i retningen af: "Hej, jeg er ny i
gruppen og leder efter lidt oplysninger. Jeg har fået nogle
gennemsigtige fisk med en flot farvet stribe. Jeg har dem i rød og i
grøn. Hvor kan jeg få andre farver henne? Mit akvarium er et 112 liter
begyndersæt. Hvor mange fisk kan jeg have i akvariet i alt. Jeg har
allerede 10 af hver farve og regner også med at sætte et par
Papegøjecichlider i. Det er alt sammen noget jeg har fået hos min lokale
dyreforhandler. Han har bare ikke andre farver end de røde og grønne
"glasfisk". Desuden har han ikke Papegøjecichliden i andet end orange og
da jeg har set billeder af dem i både blå og grøn ville det også passe
mig, hvis i kunne henvise mig til en forhandler der dem i andre farver.
En blå Papegøjecichlide ville nemlig passe perfekt til min blå bund. mvh
Den ny bruger..."

Sådan et indlæg ville ikke direkte provokere, men det ville skabe en
voldsom debat og de første 20 indlæg ville nok i øvrigt slet ikke svare
personen på sit spørgsmål. Sådan en tråd vil nok dele sig op i en gren
om forhandleren, der burde stoppe salget af fisk; en gren om brugeren
der burde sætte sig mere ind i det han køber _inden_ han købte; en gren
om teknofisk; en gren om Papegøjecichliden; en gren om generel
akvariehold; en gren om nettikette og citatteknik og måske endda en
lille undergren som faktisk prøver at hjælpe personen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-04 09:56

> endda en lille undergren som faktisk prøver at hjælpe personen.

Og så lige en gren der brokker sig over stavefejl ved de andre

--
Mojn Jens Bager Jensen

Fra : Dennis Andersen

Dato : 25-01-04 11:35

*G* du glemte kun lige at de også var selvlysende når han slukker for lyset

---

Fra : mallepeter

Dato : 13-03-04 16:54

http://www.kandu.dk/

Fra : mallepeter

Dato : 13-03-04 17:16

Hej

Jeg har li lånt min brors akvarie på 800L, og kender ik så meget til
fisk. jeg er helt vild med maller og falder for dem hver gang jeg ser en
ny.
Jeg har også købt et par pangasius hajer, som er kanon søde. Men
desværre så ligger de bare i et hjørne og gemmer sig og det virker som
om de ik kan se noget.
Det ville jeg så undersøge på nettet og se om jeg kunne lære lidt mere
om det/dem, men under min søgen så jeg en der sagde at Teknofisk skulle
stoppes.
Der fik jeg en klump i halsen og søgte mere om teknofisk isteddet, og er
endt her!! For jeg har desværre kommet til at købe 10 af den slags, der
var sku ingen der gad og sige til mig at man sprøjte noget stas ind i
dem for at få dem til at se sådan ud. Troede det var som med neonfisk.
Men nu har jeg købt dem og er ansvarlig for deres velvær og beholder dem
og lader dem leve deres tid i mit akvarie.

hvad skulle jeg da ellers gøre? de lider vel ik nu, gør de??
Jeg syns de er pæne og de er da også søde, men jeg ville ik have at man
skal behandle dem sådan for at jeg kan få "pæne" fisk, for naturen ha da
en masse pæne fisk at byde på.
Men er det ik ok at lade dem leve samme med de fisk jeg har nu, de har
vel fortjent at leve nu da jeg har købt dem ik?

Jeg gider ik at starte en kæmpe debat og gider ik høre fra folk som syns
jeg er et dumt svin, jeg var sku ik klar over det.
Jeg elsker dyr og passer på dem som en del af familien, men jeg laver
også fejl. Det jeg søger her er vished om at de ikke lider, og kan leve
et godt liv i mit akvarie??.

P.s og det med min pangasius hajer, hvorfor gemmer de sig??

MVH. John

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-04 18:33

Hej

mallepeter wrote:
> Men er det ik ok at lade dem leve samme med de fisk jeg har nu, de har
> vel fortjent at leve nu da jeg har købt dem ik?

Jeg synes du skal behandle dem som alle andre fisk. Så længe de trives,
det vil sige spiser godt, er friske at se på og svømmer rundt som enhver
anden fisk, så lad dem leve. Hvis de bliver sløve, apatiske at se på, så
afliv dem.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-04 09:58

ibber wrote:
> jeg syntes kunstig farvet fisk er flotte sådan nogen som
> papegøjefisken f.eks

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |