Kribensis-Unger..
Fra : Jon Batsberg

Dato : 24-01-04 12:46

Hej!

Til min store overraskelse svømmer der nu 15-20 Kribensis unger rundt uden
for den halve kokosnød som forældrene de sidste par uger har vogtet med
deres liv..

Hvad gør jeg nu? Skal jeg bare lade forældrene passe deres unger, skal de
flyttes til et andet sted og flyttes de med eller uden deres forældre..?

Skal de bruges som foder til de andre fisk eller skal jeg sælge dem til 5 kr
pr. stk ligesom så mange andre akvarister?

Hvad synes i?

Jon Batsberg.

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 24-01-04 12:53

Jon Batsberg wrote:
> Hej!
>
> Til min store overraskelse svømmer der nu 15-20 Kribensis unger rundt
> uden for den halve kokosnød som forældrene de sidste par uger har
> vogtet med deres liv..

Jamen tillykke med det.

> Hvad gør jeg nu? Skal jeg bare lade forældrene passe deres unger,
> skal de flyttes til et andet sted og flyttes de med eller uden deres
> forældre..?

Kribensis har en meget udviklet yngelpleje...den må du ikke snyde dig selv
for, så lad endelig ungerne blive sammen med de gamle.

> Skal de bruges som foder til de andre fisk eller skal jeg sælge dem
> til 5 kr pr. stk ligesom så mange andre akvarister?
>
> Hvad synes i?

Tjaeh...når de en gang har ynglet, er de sjældent til at stoppe igen.
Om du overhovedet vil kunne sælge dem er nok tvivlsomt.

--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Jon Batsberg

Dato : 24-01-04 13:16

Tak for svaret!

Jeg har før set folk sænke en plastik-kasse ned i toppen af akvariet og
flytte unger + forældre heri - er det en mulighed for Kribensis?
Jeg vil gerne snart have støvsuget bunden af akvariet men det er vel ikke så
smart en en flok unger dernede..

Jon.

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 24-01-04 16:37

Jon Batsberg wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne snart have støvsuget bunden af akvariet men det er vel
> ikke så smart en en flok unger dernede..

Drop plastikkassen.
De gamle skal nok passe på deres unger....endda så meget, at du roligt kan
støvsuge bunden. Bare du bevæger dig lidt langsomt, så skal de gamle nok
flytte ungerne i sikkerhed.
--
Volds
aequam servare mentem