Repost* Mac - Newbie - Mange ???
Fra : T.Jakobsen

Dato : 23-01-04 23:46

Host-host....Maser mig lige ind foran i køen.......Har kun lige et par
spørgsmål og så er jeg færdig med Mac ....Måske.

-----------
Takker for de gode svar !
OG....Har lidt flere spørgsmål.

Her er et link til modellen - Den har desværre minimum af alt
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=43119

Kan man på nogen måde købe et nyt cd-drev denne mac ?
Eventuelt et eksternt som kan sættes til SCSI porten ?
(pris eller eventuelt et link vil være skønt)

Hvor kan man købe nogle flere RAM og gerne god pris ?

Hvad hedder den type RAM som den max kan køre med (Hz)
og vil de køre godt eller skidt sammen med de 64.Mb som
den har allerede ?

Men tak for hjælpen...Diagnosen er stillet
Cd-drev er slidt i stykker og for lidt RAM.....
Så må jeg jo se om frøknen der ejer den er villig til at investere i lidt
RAM og et CD-drev.

Venligst
Tom

Fra : Morten

Dato : 24-01-04 09:31

T.Jakobsen <tom_jakobsen-atslette@hotmail.com> wrote:

> Kan man p? nogen m?de k?be et nyt cd-drev denne mac ?
> Eventuelt et eksternt som kan s?ttes til SCSI porten ?
> (pris eller eventuelt et link vil v?re sk?nt)

Den kan desværre ikke boote fra USB så du er nød til at opdrive et
eksternt SCSI-drev, eller retrofitte et halvtomme drev til dens
drivebay (bør være muligt).

> Hvor kan man k?be nogle flere RAM og gerne god pris ?

Kig på <http://edbpriser.dk>, hvis du er velhavende kan du prøve
officeline, macxpres, caslon eller en anden autoriseret
Appleforhandler, men så bliver det nok for dyrt.

> Hvad hedder den type RAM som den max kan k?re med (Hz)
> og vil de k?re godt eller skidt sammen med de 64.Mb som
> den har allerede ?

SO-DIMM (144pin) SDRAM af typen PC100, max 2*256MB. De fleste
velassorterede butikker bør have dem eller kunne skaffe dem.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten

Dato : 24-01-04 10:21

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Den kan desværre ikke boote fra USB så du er nød til at opdrive et
> eksternt SCSI-drev

hvis du vælger SCSI optionen skal du have en PB SCSI adapter da PB'ens
SCSI stik er noget (hrøm) proporitært. Jeg har sådan et liggende hvis
det har interesse.