Stadig problemer med start på Speedfight 2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-04 21:28

Hej!

Ja den er stadig gal med min Speedfight. Det er åbenbart ikke vand i
benzinen. Det er udelukket nu efterhånden.

Hvad kan der så være galt når den har meget svært ved, at starte og
når den endelig starter så hopper den ligesom over engang imellem hvis
ikke den bare dør totalt uden at hoste overhovedet?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Calle.

Dato : 23-01-04 22:33

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> når den endelig starter så hopper den ligesom over engang imellem hvis
> ikke den bare dør totalt uden at hoste overhovedet?

dårligt tænd-rør/kabel

--
Calle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-04 22:44

On Fri, 23 Jan 2004 22:32:53 +0100, Calle. wrote:

> dårligt tænd-rør/kabel

Den er noteret.

Andre bud?

Fra : Axelgaard

Dato : 23-01-04 22:52

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når den endelig starter så hopper den ligesom over engang imellem hvis
> ikke den bare dør totalt uden at hoste overhovedet?

Membranen - bladene lukker ikke som de skal.
Pakningen ved membranen er utæt...

Bare et par forslag

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-04 15:09

On Fri, 23 Jan 2004 22:52:23 +0100, Axelgaard wrote:

> Membranen - bladene lukker ikke som de skal.
> Pakningen ved membranen er utæt...
>
> Bare et par forslag

Det er noteret. Jeg skal lige have samlet lidt sammen, så jeg kan give
den det helt store eftertjek

Fra : Hekto

Dato : 24-01-04 02:10

In article <pan.2004.01.23.20.27.53.238070@c.dk>, ares@c.dk says...
> [...]
> når den endelig starter så hopper den ligesom over engang imellem hvis
> ikke den bare dør totalt uden at hoste overhovedet?

Tændingen!?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-04 15:10

On Sat, 24 Jan 2004 02:10:12 +0100, Hekto wrote:

> Tændingen!?

Hvordan og hvorledes? CDI er ny og ombyttet pga. jeg troede det måske var
den.

Fra : Hekto

Dato : 25-01-04 10:15

Martin Johansen [6000] wrote in

> Hvordan og hvorledes? CDI er ny og ombyttet pga. jeg troede det
> måske var den.

Hvis motoren stopper pludseligt, uden host og hark, kan det være
tændingen.

Gnisten forsvinder, af een eller anden årsag.

Det kan være løs/dårlig forbindelse til CDI'en eller tændspolen
f.eks.
Det kan være selve tændspolen, eller ledningen til tændrøret. Det kan
også være tændrøret eller hætten.

Som andre har nævnt, kan det også være rust på svinghjulet eller til
nød pick-up'en, der så får den til at tænde på et forkert tidspunkt.

Det kan også være en dårlig tændingslås!

Så når det er tændingen, er der masser af muligheder, og man må gå
systematisk frem.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-04 15:11

On Sun, 25 Jan 2004 09:14:38 +0000, Hekto wrote:

> Hvis motoren stopper pludseligt, uden host og hark, kan det være
> tændingen.

Det gør den. Ikke det mindste hosten.

> Gnisten forsvinder, af een eller anden årsag.

Også min tanke.

> Det kan være løs/dårlig forbindelse til CDI'en eller tændspolen
> f.eks.
> Det kan være selve tændspolen, eller ledningen til tændrøret. Det kan
> også være tændrøret eller hætten.

Jeg må lige kigge det efter. Men hvorfor mon den så kører perfekt efter
at have forsøgt at holde den igang i 10 min. ca?

> Det kan også være en dårlig tændingslås!

Tjekker det lige.

> Så når det er tændingen, er der masser af muligheder, og man må gå
> systematisk frem.

Ja det er bare ikke min stærke side, så prøver lige selv ellers ryger
den til mekker.

Fra : Hekto

Dato : 25-01-04 18:09

> Jeg må lige kigge det efter. Men hvorfor mon den så kører perfekt
> efter at have forsøgt at holde den igang i 10 min. ca?

Dårligt batteri? Prøv at lade det op, inden du starter.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-04 21:16

On Sun, 25 Jan 2004 17:08:51 +0000, Hekto wrote:

> Dårligt batteri? Prøv at lade det op, inden du starter.

Hmmm, burde det have noget, at sige? Batteriet er kun 3 måneder gammelt
ca.

Før det havde jeg det originale i som var helt færdigt og der var ingen
problemer.

Fra : Hekto

Dato : 25-01-04 22:53

> Hmmm, burde det have noget, at sige? Batteriet er kun 3 måneder
> gammelt ca.
>
> Før det havde jeg det originale i som var helt færdigt og der var
> ingen problemer.

Det kan stadig være dårligt. Et batteri tåler faktisk ikke at blive
afladet. Det kan også være een af forbindelserne fra batteriet og til
tændingen. Hvis den får 10-11 volt, kan det godt være at det kniber med
at starte en kold motor. Når så den er varm kan gnisten vær god nok til
at den kan holdes kørende.

Start med at måle spændingen på batteriet, den skal være min. 12,5V.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-04 21:05

On Sun, 25 Jan 2004 21:53:17 +0000, Hekto wrote:

> Start med at måle spændingen på batteriet, den skal være min. 12,5V.

Det vil jeg noterer og prøve.

Hænger det sammen med fugt? Fordi stadig: Det kan være 10 minus grader
og den spinder som en mis, men hvis der er 10 plus grader og regn (står i
garage så det er fugten i luften) så vil den ikke...

Fra : Hekto

Dato : 26-01-04 21:25

> [...]
> grader og den spinder som en mis, men hvis der er 10 plus grader
> og regn (står i garage så det er fugten i luften) så vil den

Sagtens. Prøv at sprøjte lidt WD40 på tændspole, tændrørshætte, ledning
o.s.v.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-04 23:20

On Mon, 26 Jan 2004 20:25:24 +0000, Hekto wrote:

> Sagtens. Prøv at sprøjte lidt WD40 på tændspole, tændrørshætte, ledning
> o.s.v.

Jeg har sprøjtet hvad jeg kan komme til "udefra".

Måske dumt spørsmål, men hvor sidder alt det andet henne som kan give
problemer, altså tændspole mv?

Fra : Hekto

Dato : 26-01-04 23:25

> Jeg har sprøjtet hvad jeg kan komme til "udefra".
>
> Måske dumt spørsmål, men hvor sidder alt det andet henne som kan
> give problemer, altså tændspole mv?

Tændspolen sidder i højre side, bagplastikken, aller bagest på stellet.
Du kan nå den ved at tege den lille 'hattehylde' ud, der sidder omkring
bøjlen bagest. Bare træk til, den sidder med 'klemmer'.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-04 23:49

On Mon, 26 Jan 2004 22:24:32 +0000, Hekto wrote:

> Tændspolen sidder i højre side, bagplastikken, aller bagest på stellet.
> Du kan nå den ved at tege den lille 'hattehylde' ud, der sidder omkring
> bøjlen bagest. Bare træk til, den sidder med 'klemmer'.

Ahh der har jeg været mange gange Tak!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-04 16:42

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message news:<pan.2004.01.26.22.49.23.347179@c.dk>...

> Ahh der har jeg været mange gange Tak!

Så, nu har jeg været derinde. Den sad der jo ganske som du sagde godt
nok var den møgbeskidt og våd, så måske mine problemer er der?

Anyhow, jeg har voldtaget den med WD40, så nu bliver det spændende de
næste par dage.

Jeg har bestilt en nu tændspole fra en Honda Vision (ligner på en prik
og CDI var den samme).

Hvad sidder der ellers af tænding på sådan en ud over tændspole,
ledning, hætte og tændrør?

MVH
Martin

Fra : Hekto

Dato : 27-01-04 18:55

> [...]
> de næste par dage.
>
> Jeg har bestilt en nu tændspole fra en Honda Vision (ligner på en

Honda og Peugeot er næææsten det samme. Honda har købt sig ind i
Peugeot Motocycles med 20-30%.
Hvis du kigger godt efter på en europæisk Honda-scooter, hælder
cylinderen bagover, som på P. Lur mig, om ikke der et eller andet
sted står om Fábrique Peugeot Motocycles !!!!

> Hvad sidder der ellers af tænding på sådan en ud over tændspole,
> ledning, hætte og tændrør?

Ikke andet end CDI'en

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-04 19:09

On Tue, 27 Jan 2004 17:54:55 +0000, Hekto wrote:

> Honda og Peugeot er næææsten det samme. Honda har købt sig ind i
> Peugeot Motocycles med 20-30%.

Ja jeg har lagt mærke til, at utrolig meget fra Vision er det samme. Dog
er blinklysrelæ ikke det samme...?

> Hvis du kigger godt efter på en europæisk Honda-scooter, hælder
> cylinderen bagover, som på P. Lur mig, om ikke der et eller andet
> sted står om Fábrique Peugeot Motocycles !!!!

Hehe et eller andet sted skal kvaliteten jo komme fra

> Ikke andet end CDI'en

Okay, jamen så er alt snart nyt og hvis den stadig bøvler så er det
lige før du kan se frem til en rød Speedfight 2 plantet i din baghave
med venlig hilsen )

Fra : Tomahawk

Dato : 24-01-04 08:32

Hej !
Hvis der er for meget rust på pick-uppen (den der siger hvornår den skal slå
en gnist)kan også gi' nogle problemer. Jeg har renset min godt af og givet
den klar printlak. Det går fint.

mvh
C.Christoffersen
speedfight LCE2 ejer

Fra : torben ager

Dato : 24-01-04 11:50

hej

hvis den er vandkølet, kan top-pakningen være gået, og derved trækker der
vand ind i motoren,tjek om dit tændrør er fugtigt når du skruer det ud.
torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-04 15:10

On Sat, 24 Jan 2004 11:50:01 +0100, torben ager wrote:

> hej
>
> hvis den er vandkølet, kan top-pakningen være gået, og derved trækker der
> vand ind i motoren,tjek om dit tændrør er fugtigt når du skruer det ud.
> torben

Det er en luftkølet. Ellers tak

Fra : mikkel paulsen

Dato : 24-01-04 17:41

en af mine venner har også en speedfight 2 den har kørt 4000 på det
samme tændrør, og den har samme symptomer. prøv at skifte det, det
skal jo skiftes hver 2500-3000 km

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-04 18:44

On Sat, 24 Jan 2004 08:40:54 -0800, mikkel paulsen wrote:

> en af mine venner har også en speedfight 2 den har kørt 4000 på det
> samme tændrør, og den har samme symptomer. prøv at skifte det, det
> skal jo skiftes hver 2500-3000 km

Hmm jeg prøver. Den har trods alt kørt omkring 5-7000 med samme
tændrør og jeg har 47mm cylinder samt tunpotte på.

Måske det er brændt sammen... who know, den starter jo bare perfekt i
alt andet slags vejr..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-04 15:10

On Sat, 24 Jan 2004 08:32:08 +0100, Tomahawk wrote:

> [...]
> en gnist)kan også gi' nogle problemer. Jeg har renset min godt af og givet

Hvor sidder sådan en pickup?

Fra : Tomahawk

Dato : 25-01-04 07:06

Hej igen !

Pickup'en sidder når du kigger ind på svinghjulet, så på højre side
forneden. Sådan en lille sort dimse - dut. Hvis du ta'r en lygte, så kan du
se den har en metal kerne i midten, der vender ind mod svinghjulet. Det er
den der godt kan blive rusten.

mvh
C.Christoffersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-01-04 15:12

On Sun, 25 Jan 2004 07:06:22 +0100, Tomahawk wrote:

> [...]
> se den har en metal kerne i midten, der vender ind mod svinghjulet. Det er

Takker! Jeg tjekker den lige

Skal bare lige over mine tømmermænd, så det bliver nok ikke liiiige i
dag )