|
| Baldrian Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 23-01-04 02:02 |
|
Hej NG!
Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe noget "velduftende" baldrian,
i lidt større mængder end lige sådan en lille dyr pose man køber i
helsekosten??
Og hvor meget skal der i et stykke legetøj, for at det virker ordentligt?
Med venlig hilsen
Danielle Nielsen
| |
Maria Hansen (23-01-2004)
| Kommentar Fra : Maria Hansen |
Dato : 23-01-04 08:28 |
| | |
Hjalte (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Hjalte |
Dato : 24-01-04 03:17 |
|
On Fri, 23 Jan 2004 08:28:17 +0100, Maria Hansen
<toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> wrote:
>Ja, du kan prøve at gå på apoteket. Der har de det i flydende form, og
>piller !
Eller Matas :0)
---
MVH.
Hjalte
| |
Danielle Nielsen (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 24-01-04 14:40 |
|
Hjalte wrote:
>> Ja, du kan prøve at gå på apoteket. Der har de det i flydende form,
>> og piller !
>
> Eller Matas :0)
>
Jeg var både i Matas og på apoteket i går - de havde kun kapsler Jeg
ledte også på nettet i timevis, uden held. I dyrebutikken har de en
mikroskopisk pose til 15 kr. - og det hjælper jo ikke når man skal bruge
meget - øv...
Mvh.
Danielle
| |
Benedikte Brisson (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Benedikte Brisson |
Dato : 24-01-04 15:29 |
|
"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:butsi3$99c$1@sunsite.dk...
> Hjalte wrote:
>
> >> Ja, du kan prøve at gå på apoteket. Der har de det i flydende form,
> >> og piller !
> >
> > Eller Matas :0)
> >
> Jeg var både i Matas og på apoteket i går - de havde kun kapsler Jeg
> ledte også på nettet i timevis, uden held. I dyrebutikken har de en
> mikroskopisk pose til 15 kr. - og det hjælper jo ikke når man skal bruge
> meget - øv...
Hvorfor skal du bruge så meget? Jeg ville da mene, at en dråbe eller to var
nok til at præparere en voldsom mængde 'hø'....
Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk
| |
Ann K (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Ann K |
Dato : 24-01-04 16:59 |
|
Hvad er der galt med at bruge det flydende??
Her i huset bruger jeg en lille engangssprøjte (med nål) til at suge en
passende mængde valerianedråber op af flasken... og så sprøjter jeg det ind
i legetøjet... *JUBEL*
Fordelen ved at bruge det flydende, er at man hele tiden kan forny
legetøjets duft - uden at skulle sprætte det op og man behøver heller
ikke at være så forsigtig, når det skal vaskes - bare en tur i maskinen -
og så en ny gang dope
Ann - med katte, der hiver legetøjet med ud i løbegården... nabokattene
skal jo rigtig se, hvad man får at lege med her i huset *sss*
| |
Danielle Nielsen (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 25-01-04 01:09 |
|
Ann K wrote:
> Hvad er der galt med at bruge det flydende??
> Her i huset bruger jeg en lille engangssprøjte (med nål) til at suge
> en passende mængde valerianedråber op af flasken... og så sprøjter
> jeg det ind i legetøjet... *JUBEL*
> Fordelen ved at bruge det flydende, er at man hele tiden kan forny
> legetøjets duft - uden at skulle sprætte det op
Hej Ann og Benedikte
Det lyder også fint nok at bruge flydende baldrian og den med
engangssprøjten vil jeg da huske når mit eget (missernes) legetøj skal
"friskes op". Grunden til at jeg gerne vil have fat i "høet", er at jeg skal
lave noget som forhåbentligt kan sælges - og så må det jo gerne "dufte" i
lidt længere tid
Mvh.
Danielle
| |
Ann K (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Ann K |
Dato : 25-01-04 01:33 |
|
Hej Danielle
> Det lyder også fint nok at bruge flydende baldrian og den med
> engangssprøjten vil jeg da huske når mit eget (missernes) legetøj skal
> "friskes op". Grunden til at jeg gerne vil have fat i "høet", er at jeg
skal
> lave noget som forhåbentligt kan sælges - og så må det jo gerne "dufte" i
> lidt længere tid
Fidusen har jeg såmænd lært på katteudstillinger... tro nok at det var
Kattens Værn, som først solgte de der rødstribede "bolcher"... og de bruger
netop metoden med sprøjten
Duften sidder i "bolchet" i meget lang tid - og endnu længere, hvis man
opbevarer legetøjet i en lukket plastpose....
--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs
Hvalpe ventes engang med tiden!
Fjern Bingo, Bongo ved kontakt
| |
Marianne Hellemose (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Marianne Hellemose |
Dato : 25-01-04 06:29 |
|
Hej Danielle
Jeg købte "baldrian-bolcher" for ca 4 år siden nogle af dem der var
"injiceret" med flydende baldrian og selv
efter et par ture i vaskemaskinen holdt duften
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***
'The greatness of a nation and its moral progress can be
judged by the way its animals are treated
Mahatma Ghandi
| |
Helle Larsen (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Helle Larsen |
Dato : 24-01-04 17:51 |
|
> Benedikte Brisson skrev:
> "Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:butsi3$99c$1@sunsite.dk...
> > Hjalte wrote:
> >
> > >> Ja, du kan prøve at gå på apoteket. Der har de det i flydende form,
> > >> og piller !
> > >
> > > Eller Matas :0)
> > >
> > Jeg var både i Matas og på apoteket i går - de havde kun kapsler Jeg
> > ledte også på nettet i timevis, uden held. I dyrebutikken har de en
> > mikroskopisk pose til 15 kr. - og det hjælper jo ikke når man skal bruge
> > meget - øv...
>
> Hvorfor skal du bruge så meget? Jeg ville da mene, at en dråbe eller to var
> nok til at præparere en voldsom mængde 'hø'....
>
> Venlig hilsen Dikte
> ---
> www.dikte.dk
>
>
>
Vedkommende, som spørger, mener at vedkommende vil have tørret Baldrian
eller hvad det nu hedder, og det kan man også godt få. Der er nogen, som
kalder det Catnip. Jeg ved ikke, HVOR man kan få det udover hos Dyr e
Læger
Sådan tror jeg, at det er.
Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar
Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
| |
Marianne Hellemose (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Marianne Hellemose |
Dato : 24-01-04 18:11 |
|
Helle L skrev
< Der er nogen, som kalder det Catnip. Jeg ved ikke, HVOR man kan få det
udover hos Dyr eLæger >
jeg ved at min veninde plejer at købe det i den lokale
natur/helse-shop
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***
'The greatness of a nation and its moral progress can be
judged by the way its animals are treated
Mahatma Ghandi
| |
Benedikte Brisson (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Benedikte Brisson |
Dato : 24-01-04 18:20 |
|
"Helle Larsen" <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4012a25789f63@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> ... Vedkommende, som spørger, mener at vedkommende vil have tørret
Baldrian
> eller hvad det nu hedder, og det kan man også godt få. Der er nogen, som
> kalder det Catnip.
Jamen baldrian og catnip er ikke det samme. Her er catnip
http://www.gardenguides.com/seedcatalog/herbs/catnip.htm og her er baldrian
http://www.krystalkuglen.dk/data/580.htm . Det ser ud til, at de aktive
stoffer i baldrian sidder i roden - det er måske forklaringen på, hvorfor
det er så svært at finde som 'hø'.
Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk
| |
Danielle Nielsen (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 25-01-04 01:16 |
|
Benedikte Brisson wrote:
Det ser ud til,
> at de aktive stoffer i baldrian sidder i roden - det er måske
> forklaringen på, hvorfor det er så svært at finde som 'hø'.
>
Ja, jeg har også kigget i en helsekost, og de havde godt nok en pose med
rødder - og de lugtede sandelig også kraftigt, bare posen lige blev løftet.
Men jeg regnede med at det var bladene man brugte - det føles sådan når man
trykker på købe-legetøjet. Damen i butikken kunne godt bestille tørrede
blade - det var the - men hun sagde at det ikke lugtede ret meget :-?
Min dyrehandel vil prøve at undersøge det hos sine leverandører på mandag,
så må vi jo se....
Mvh.
Danielle
| |
Ann Rudbeck (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Ann Rudbeck |
Dato : 24-01-04 18:26 |
|
In article <4012a25789f63@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:
> Vedkommende, som spørger, mener at vedkommende vil have tørret Baldrian
> eller hvad det nu hedder, og det kan man også godt få. Der er nogen, som
> kalder det Catnip. Jeg ved ikke, HVOR man kan få det udover hos Dyr e
> Læger
>
> Sådan tror jeg, at det er.
Nope, ikke helt
Catnip er den engelske betegnelse på den plante, der på dansk hedder
katteurt (Nepeta cataria).
Baldrian er så en anden plante - der på latin hedder Valeriana
officinalis. Derfor kaldes den også valeriane.
Mine to er for eksempel noget så ligeglade med katteurt, hvorimod
baldrian er ret interessant
Katteurt er for resten en ret almindelig haveplante. Baldrian kan man
vist købe som krydderurt - hvad man så krydrer med dén smag... .-)
Men så kunne man jo tørre det selv, måske?
--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com
| |
Helle Larsen (23-01-2004)
| Kommentar Fra : Helle Larsen |
Dato : 23-01-04 12:35 |
|
> Danielle Nielsen skrev:
> Hej NG!
>
> Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe noget "velduftende" baldrian,
> i lidt større mængder end lige sådan en lille dyr pose man køber i
> helsekosten??
> Og hvor meget skal der i et stykke legetøj, for at det virker ordentligt?
>
> Med venlig hilsen
> Danielle Nielsen
>
>
Hej Danielle,
de har det også i MATAS, også i flydende form. Et par dråber på et
stykke legetøj, det synes Circeline (kat) er fint. Det virker, som om
hun synes, at det lugter lidt skrapt, lige når det er kommet på.
Somme tider hedder Baldrian også Valeriane !!!
Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar
Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
| |
Danielle Nielsen (23-01-2004)
| Kommentar Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 23-01-04 14:24 |
|
Helle Larsen wrote:
>
> de har det også i MATAS, også i flydende form. Et par dråber på et
> stykke legetøj, det synes Circeline (kat) er fint. Det virker, som om
> hun synes, at det lugter lidt skrapt, lige når det er kommet på.
>
> Somme tider hedder Baldrian også Valeriane !!!
>
Hej Helle og Maria!
Mange tak for tippet begge to, men jeg vil gerne have det i "hø-form" ,
så jeg kan putte det ind i legetøjet. Jeg vil da prøve at gå i Matas og på
Apoteket, for at se om de skulle have det.
Mvh.
Danielle
| |
jobe (23-01-2004)
| Kommentar Fra : jobe |
Dato : 23-01-04 17:53 |
|
undskyld men hvad gør baldrian godt for?
hilsen bettina
| |
Henrik Pedersen (23-01-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Pedersen |
Dato : 23-01-04 18:08 |
|
"jobe" <j.moeller@oncable.dk> writes:
> undskyld men hvad gør baldrian godt for?
Du skal da ikke undskylde
Baldrian kan få katte til at vise "overdreven" interesse for ting,
derfor bruges det bla til kradsesteder og legetøj.
Baseret på egne erfaringer kan det i nogen grad sidestilles med
euroficerende stoffer (som fx cannabis sativa og lign.) i det mindste
har flere incl. mig selv iagttaget at katten ser ret salig ud i
ansigtet, når den har været i nærkontakt med det. Omtrent som jeg
gør når jeg lejlighedsvis har røget en "stråhat"
Du skal dog lige være klar over at det lugter som 3 uger gamle sokker
som kommer fri efter at have været spærret inde i et par gængse kondisko..
> hilsen bettina
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen
http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin
| |
Danielle Nielsen (24-01-2004)
| Kommentar Fra : Danielle Nielsen |
Dato : 24-01-04 14:37 |
|
Henrik Pedersen wrote:
>
> Du skal dog lige være klar over at det lugter som 3 uger gamle sokker
> som kommer fri efter at have været spærret inde i et par gængse
> kondisko..
>
Det siger min mor også - men jeg kan faktisk godt lide lugten selvom jeg
altså ikke kan lide den fra sokkerne
Mvh.
Danielle
| |
jobe (24-01-2004)
| Kommentar Fra : jobe |
Dato : 24-01-04 18:37 |
|
manga tak for jeres svar. jeg har lige købt noget hos dyrehandleren så nu er
misserne igen glade for deres kradsebræt. men jeg syntes endnu ikke jeg kan
lugte noget men det kan være det kommer. men igen tak for jeres svar.
hilsen bettina og de glade små misser
| |
|
|