Pris på udslåret glas
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-04 14:50

Vi står får at skulle fylde hullerne i nogle gamle staldvinduer ud med
glas. Da hverken jeg eller min hustru er synderligt ferme med en
glarmesterdiamant, har vi besluttet os til at købe glasset
færdigudskåret hos en glarmester, men da der er temmeligt voldsom
prisforskel fra den ene (100 kr/stk[1]) til den anden (7 kr/stk),
kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre hvad der er en rimelig pris?

Det drejer sig om ca. 60 stykker glas i ca. 20x20 cm størrelse, hvor
omkring 1/3 har en buet kant. Vi møder op med skabeloner, så arbejdet
består udelukkende i udskæringen.

[1] ... Jamen vil i selv sætte dem i? Så er det kun 20 kr/stk.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-04 15:56

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev

> [...]
> består udelukkende i udskæringen.
>
> [1] ... Jamen vil i selv sætte dem i? Så er det kun 20 kr/stk.

Der er ingen forskel på glas og glas, forudsat samme tykkelse. Jeg ville
uden betænkning vælge det sted, hvor jeg billigst kan få det udskåret.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-04 16:40

"Erik" == Erik Ginnerskov <eginNOSPAM@html-faq.dk> writes:

> Der er ingen forskel på glas og glas, forudsat samme tykkelse. Jeg ville
> uden betænkning vælge det sted, hvor jeg billigst kan få det udskåret.

Ja, det vil jeg også. Spørgsmålet går mere på om 7 kr for at skære 4
kanter er helt hen i vejret, eller om det er et fornuftigt prisleje.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-04 17:16

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev

> Ja, det vil jeg også. Spørgsmålet går mere på om 7 kr for at skære 4
> kanter er helt hen i vejret, eller om det er et fornuftigt prisleje.

De 7 kroner er vel ikke kun arbejdet med at skære glasset. Jeg går da ikke
ud fra, at du slæber glas hen til glarmesteren for at få ham til at skære.
Dvs. de 7 kroner er materialer plus arbejdsløn. Når man tænker på, hvad glas
ellers koster, synes jeg, det er en fair pris.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-04 17:56

> [...]

> ud fra, at du slæber glas hen til glarmesteren for at få ham til at skære.

Nej, det er en færdig pakkeløsning vi køber.

> Dvs. de 7 kroner er materialer plus arbejdsløn. Når man tænker på, hvad glas
> ellers koster, synes jeg, det er en fair pris.

Det er det sikkert. Men hvad koster glas i metermål egentligt?