købe fisk i Tyskland
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 21-01-04 09:37

Hej,

er der nogen der har prøvet at købe fisk i Tyskland? Jeg tænker på om de
måske skulle være billigere/dyrere samt bedre/ringere end her i DK?

Hvis ja, hvor har I så købt dem?

På forhånd tak

Mikkel Lautrup

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-01-04 11:13

"Mikkel Lautrup" <tatjing@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> er der nogen der har prøvet at købe fisk i Tyskland? Jeg tænker på om de
> måske skulle være billigere/dyrere samt bedre/ringere end her i DK?
>
> Hvis ja, hvor har I så købt dem?

Kan det svare sig????

Med mindre du er dernede alligevel, vil det blive urimeligt meget dyrere.

Fiskene er formentlig af samme kvalitet som herhjemme, de kommer jo
oprindeligt fra de samme producenter.

Carsten

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-01-04 18:09

Det kan godt betale sig at købe fisk og akvarieudstyr i Tyskland. Bare det
faktum at momsen er mindre giver en besparelse. Som tommelfingerregel vil
jeg sige at jeg generelt sparer mellem 25 og 40 % på en tur til Tyskland.
Noget er endda så billigt, at jeg overvejede at købe ting med videresalg for
øje.
eks 10 L TetraMin 210 kr.

Hilsen Peter

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-01-04 18:29

"Peter Jensen" <roedsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget er endda så billigt, at jeg overvejede at købe ting med videresalg

Nu var det ikke lige udstyr der var tale om men fisk!
Jeg har været en del rundt i Tyskland, og synes ikke at der var noget at
skrive hjem om
hverken kvalitets og prismæssigt.

Vi er ganske eninge når snakken går på udstyr! Jeg har selv købt en hel
del, og for temmeligt mange Euro
i Tyskland.
Den butik som jeg primært har brugt ligger på siden
http://www.aquapro2000.de Han er både rimelig billig og hurtig.

Carsten

PS: Hvor fik du den pris på Tetramin??

Fra : Jan F.

Dato : 21-01-04 18:41

> [...]
>
> er der nogen der har prøvet at købe fisk i Tyskland? Jeg tænker på om de
> måske skulle være billigere/dyrere samt bedre/ringere end her i DK?

Har været en tur i Berlin og det var meget skuffende.
Fiskene var ringere end en i dansk Bonnie butik.

Jan F.

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-01-04 19:33

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Lautrup" <tatjing@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Har været en tur i Berlin og det var meget skuffende.
> Fiskene var ringere end en i dansk Bonnie butik.

Jeg fik samme indtryk af butikkerne i Berlin. Egentligt utroligt når man
tænker på
hvor mange mennesker der bor der.

Carsten

Fra : TL

Dato : 21-01-04 22:29

> "Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik samme indtryk af butikkerne i Berlin. Egentligt utroligt når
> [...]
Hvorfor tror I der er så mange tyskere der køber fisk nord for grænsen
f.eks i AVIFAUNA ? Jeg kender kun de to "Futterhaus" i Flensborg,
Batteriestrasse er ok , men Schleswigerstrasse er noget roderi..