Nannacara har lagt æg, hvad nu ???
Fra : Peter

Dato : 20-01-04 21:26

Vores Nannacara Anomala har lagt æg, og da det er første gang vi har oplevet
det kunne vi godt tænke os at vide lidt mere, - er der noget vi kan gøre for
at give fisk og æg de bedste betingelser ?
Hvor lang tid går der før æggene klækkes ?
Hvis der nu kommer unger ud af det, hvad så med fodring og pasning i det
hele taget.
Fiskene bor i et 225 l. selskabsakvarium sammen med div. tetraer, maller,
guppyer og platy.

Med venlig hilsen
Peter
--
Fjern XXX ved svar via email

Fra : mlm

Dato : 21-01-04 23:02

> [...]
> hele taget.
> Fiskene bor i et 225 l. selskabsakvarium sammen med div. tetraer, maller,

Hej Peter,
Jeg ville tage hunnen op af selskabsakvariet, med æggene, hvis I kan. Min
erfaring er at æg og unger er en delikatesse for specielt mallerne. Hvis
æggene er klækket, kan I evt. overføre dem til et mindre akvarium med en
hævertslange. Forresten står der en beskrivelse af opdræt med N. anomala i:
De små akvariebøger 5 - Dværgciklider. Fra Clausens Forlag. og prøv også
følgende links:
http://www.fishbase.dk/arts_artikler/nannacara_anomala.htm
og
http://www.thekrib.com/Apisto/N-anomala.html
Her står også lidt om fodring osv.

Held og lykke.
Mvh
Matias

Fra : Peter

Dato : 21-01-04 23:17

Tak for det.
Bogen er bestilt på biblioteket. Desværre kan vi ikke fjerne æggene, da det
ikke er så nemt at flytte den sten de er lagt på. Vi vil prøve at fjerne
ungerne når de er der - hvis der ellers kommer noget ud af det. Æggene har
været der i 2 døgn nu, og jeg har læst mig til at de klækkes efter 3 - så vi
venter spændt.

mvh.
Peter