batterilevetid
Fra : Anna

Dato : 20-01-04 21:34

hejsa

har en powerbook 12" som jeg ikke ligefrem synes har den bedste
batterilevetid sammenlignet med den gamle alubook jeg havde. Hvor lang
tid holder jeres?

Nå men er der nogen der har nogle gode tip til at forlænge
batterilevetiden? Jeg plejer at skruge ned for skærmlyset "manuelt", er
der et sted hvor jeg kan få macen selv til at starte med lavt skærmlys
når den kører på batteri og med højere blus når jeg er på med en
kontakt? Det irriterer mig lidt at jeg skal ændre det manuelt?

Er der andre tips ud over at fjerne lyd, lys, slå airport og bluetooth
fra, kort inaktivitet => skærm og harddisk sluk osv... ?

Mvh
Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 20-01-04 23:35

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> hejsa
>
> har en powerbook 12" som jeg ikke ligefrem synes har den bedste
> batterilevetid sammenlignet med den gamle alubook jeg havde. Hvor lang
> tid holder jeres?

Min 12" (867 MHz) holder ca. 3,5 timer, med baggrunds lyset ca. i
midten. Den er ca. 1 år gammel og det er batteriet også.

> [...]
> når den kører på batteri og med højere blus når jeg er på med en
> kontakt? Det irriterer mig lidt at jeg skal ændre det manuelt?

Ikke såvidt jeg ved.

> Er der andre tips ud over at fjerne lyd, lys, slå airport og bluetooth
> fra, kort inaktivitet => skærm og harddisk sluk osv... ?

Reduceret cpu-ydelse?
Jeg tror ikke det har den store effekt at skrue ned for lyden, for den
slukker alligevel selv for det efter et stykke tid. Det er derfor den
nogle gange siger klik i højtaleren inden den siger en lyd.

Der udover bruger det meget strøm når man bruger DVD-drevet (især hvis
man brænder) og hvis man har eksterne enheder sluttet til.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows