Installere .hqx filer?
Fra : Steen

Dato : 19-01-04 20:13

Hej,

jeg har downloaded et spil der hedder PacMac Deluxe.

Det er en fil der hedder PACMAC_DELUXE_1_3_INSTALLER.HQX og kopieret den til
en cd.

Er der nogen der ved hvordan jeg installer spillet?

Når jeg prøvet at installere siger den "Kunne ikke finde programmet
dokumenter er oprettet i

Jeg har en Performa 6200 med OS 7.6

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Mvh

Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-01-04 21:19

Steen <anders.and@andeby.wd> wrote:

> [...]
> dokumenter er oprettet i
>
> Jeg har en Performa 6200 med OS 7.6
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Åbn StuffIt og naviger til filen. Så kan du åbne den.
M., der dog ikke kan huske om en så gammel version kan klare det?

Fra : Steen

Dato : 19-01-04 21:59

Morten Lind wrote:

> Åbn StuffIt og naviger til filen. Så kan du åbne den.
> M., der dog ikke kan huske om en så gammel version kan klare det?

tak, nu hedder filen PACMAC_DELUXE_1_3_INSTALLER

jeg dobbeltklikker på filen jeg har kopieret over på en cd, jeg modtager
samme fejl.

Jeg har også downloaded nogle andre spil fra info-mac, når jeg har unstuffet
dem hedder de .sit, der modtager jeg samme fejlmeddelelse

Gør jeg det forkert?

Mvh

Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-01-04 22:20

> [...]

> Jeg har også downloaded nogle andre spil fra info-mac, når jeg har unstuffet
> dem hedder de .sit, der modtager jeg samme fejlmeddelelse

Når du har CD-vinduet åbent, hiver du så filerne ud på
skrivebordet?......Inden du bruger StuffIt?
M.

Fra : Steen

Dato : 19-01-04 22:28

Morten Lind wrote:

> Når du har CD-vinduet åbent, hiver du så filerne ud på
> skrivebordet?......Inden du bruger StuffIt?
> M.

jeg har desværre ikke adgang til internettet på min Apple Computer.

jeg ved ikke særlig meget om computeren, jeg har også en del programmer jeg
gerne vil slette

Jeg har brugt Linux til at udpakke filerne og lagt dem på cd bagefter.

Jeg har kun et diskette-drev og cd-drev. Stuffit fylder enten 7 eller 9 Mb.

Hvis jeg vil installere internet med Ethernet, Hvad skal jeg så bruge for at
komme på?

BootP-, dhcp-, eller rarp-server?

Fra : Morten

Dato : 19-01-04 23:22

> [...]

> gerne vil slette

> Jeg har brugt Linux til at udpakke filerne og lagt dem på cd bagefter.

derfor - gammeldags macfiler er flergrenede, det understøtter Ext
ikke. Filerne gik i udu da du pakkede dem ud under linux.m

dhcp - formegenlig

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Steen

Dato : 19-01-04 23:49

Morten wrote:

> derfor - gammeldags macfiler er flergrenede, det understøtter Ext
> ikke. Filerne gik i udu da du pakkede dem ud under linux.m

ok, tak.

hvis det ikke lykkes for mig at få internet på computeren, er det så muligt
at udpakke filerne på en Windows computer og så få dem over på den måde?

Mvh

Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-01-04 00:35

> [...]

> at udpakke filerne på en Windows computer og så få dem over på den måde?

Kan du ikke bare lægge de pakkede filer, enten .sit eller .hqx på en cd,
og så hive dem ud på mac'ens harddisk og udpakke dem der med stuffitt
expander.

Mht, internet på en P6200, så mangler du sandsynligvis et ethernetkort,
det fulgte ikke med som standard.
Det burde være til at få for en overkommelig penge på brugtmarkedet;
enten i nyhedsgruppen: news:dk.marked.privat.edb.mac
eller på www.mediamac.dk.
Hvis/når du har ethernetkort i maskinen er der ikke de store problemer,
så kører det som på andre systemer. Jeg kan ikke huske hvilke
kontrolpaneler der skal indstilles på et classic system, men det er der
nok andre der kan hjælpe med.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Steen

Dato : 19-01-04 22:16

Steen wrote:

> [...]
>
> Jeg har også downloaded nogle andre spil fra info-mac, når jeg har
> unstuffet dem hedder de .sit, der modtager jeg samme fejlmeddelelse

Når jeg vælger Vis Info om filen, står der det er en tekstfil.

Er det muligt at ændre det til program istedet?

Håber det er

Mvh

Steen