varmerør larmer kl. 04.30 i lejl i etageej~
Fra : IDResonant

Dato : 18-01-04 22:50

hej, mine varmerør er begyndt at larme/knirke her i vinterperioden.
Det sker hyppigt klokken 04.30 om morgenen (ikke noget behageligt
vækkeur ligefrem!) og jeg går ud fra, at det er fordi der sker en
varmeændring i rørene, men det er pokkers irriterende! Jeg skal høre
viceværten/varmemesteren ad men jeg har på fornemmeren, at der ikke er
så meget at gøre jvf. andre posts her i gruppen?
Jeg bor på øverste (3.) etage. Mine rør er altid meget varme at røre
ved, men jeg kan sq ikke bede ejendommen om at skrue ned for varmen
(?), selvom jeg gerne ville, for at slippe for det spektakel. Er der
nogen hjælp? Tak.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-01-04 22:54

Prøv at hør varmemesteren om der er lavet automatik til natsænkning af
fremløbet. Det kan være det tidspunkt hvor fremløbet ændres fra fx 50 til 65
grader ....

Bjarke

Fra : Calle.

Dato : 18-01-04 23:08

IDResonant wrote:
> [...]
> ved, men jeg kan sq ikke bede ejendommen om at skrue ned for varmen
> (?), selvom jeg gerne ville, for at slippe for det spektakel. Er der

hvis fyret har natsænkning går det nok fra nat til dag på det tidspunkt, så
alle rørene udvider sig pga. temp. ændringen

--
Calle

Fra : MFO

Dato : 19-01-04 07:46

IDResonant wrote:

> [...]
> vækkeur ligefrem!) og jeg går ud fra, at det er fordi der sker en
> varmeændring i rørene, men det er pokkers irriterende!
[klip]

Hej!
Jeg har været ude for at vægbeslaget var lidt rustent, der hvor
radiatoren hang. Det gav en gevaldig larm når radiatoren "bevægede"
sig. 1 dråbe olie klarede det. Kik eventuelt også der hvor rørene går
gennem gulvet, det kan være, at de gnider op af et eller andet.

mvh
Michael

Fra : Thomas

Dato : 19-01-04 08:43

Hejsa

jeg har haft nøjagtigt samme problem, og da ejerforeningen ikke ønskede at
gøre noget ved problemet var jeg nødt til at sælge lejligheden med tab.

Det var simpelthen uudholdeligt at høre på hver morgen kl 4,30 når
natsænkningen slog fra.

Den nye ejer fik afslag i prisen på grund af larmen, og måtte brække gulvet
op og skifte jernrør til pvc rør, det løste problemet men kostede 35.000 kr.

Så hvis du har synlige rør så skift til PVC rør, hvis du har skjulte rør, ja
så må du kæmpe den kamp med boligforeningen jeg måtte opgive dengang..

Thomas

Fra : IDResonant

Dato : 19-01-04 15:29

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message news:<400b89d5$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Den nye ejer fik afslag i prisen på grund af larmen, og måtte brække gulvet
> op og skifte jernrør til pvc rør, det løste problemet men kostede 35.000 kr.

Betød det at alle rørene i opgangen blev skiftet, for man kan vel ikke
bare skifte sin "del" i lejligheden, det kører jo hele vejen rundt.?
Ja rørene er synlige.

Fra : Calle.

Dato : 19-01-04 17:42

IDResonant wrote:
> "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message

> Betød det at alle rørene i opgangen blev skiftet, for man kan vel ikke
> bare skifte sin "del" i lejligheden, det kører jo hele vejen rundt.?
> Ja rørene er synlige.

Du kan jo nøjes med at skifte til slange ind til dig, da det vil give sig i
forhold til de stive rør

--
Calle

Fra : Thomas

Dato : 22-01-04 09:49

Nej du skifter bare til pvc slange i din egen lejlighed så kan lyden ikke
vandre i rørene..

thomas