Min scooter går i stå!!!! hjælp!
Fra : Elvis

Dato : 18-01-04 21:57

Jeg har stadig en gammel adly cat fra 98' af, den har kørt 25000 km...

Da jeg købte den manglede der nogle dele men den kører fint!

Efter vi satte den manglende del på, hvilket var et luftfilter, kører den
ikke så godt. Hvis jeg kommer med fuld hammer hen i et sving og bare bremser
stille og roligt op så den går i tomgang, så går den i stå og er næsten ikke
til at starte igen. Og når den så er startet har jeg problemer med at komme
i fart igen, hvis jeg bare jokker håndtaget i bund så dø'r den bare efter 2
meters kørsel!

Aner ikke hvad jeg skal/kan gøre! hjælp!

Mvh Morten

Fra : www.scooterhoved.tk

Dato : 18-01-04 22:05

Elvis wrote:
> [...]
> håndtaget i bund så dø'r den bare efter 2 meters kørsel!
>
> Aner ikke hvad jeg skal/kan gøre! hjælp!

Hej morten

Det er nok forsif at den får for lidt luft.. eller for meget....

Hilsen
Tobias

Fra : Elvis

Dato : 18-01-04 22:19

jamen den burde vel kunne køre med et normalt luftfilter!!!! ellers er der
da noget galt???

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-01-04 22:13

Jeg tror det er din kaburator som fryser til! min har lavet samme
nummer, det der sker er: du kan godt få den op i fart til at starte
med, fordi der ikke har samlet sig damp endnu. når du så har kørt lidt
samler der sig damp, men isen holdes væk fordi motoren kører på fuld
drøn. når du så har kørt uden gas fryser dampen til is, og du har så
svært ved at komme op i fart fordi det først skal smelte igen.
ved ikke om det er det der er fejlen, og ved ikke hvorfor det først er
opstået nu, men det er let og afprøve: køb kaburatorsprit, lad motoren
køre lidt før du selv sætter dig op på den, bare så spritten er ude i
benzin svømmeren.
den har nok ikke haft godt af at køre uden luftfilter :(

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-04 06:06

mikkel paulsen wrote:
> Jeg tror det er din kaburator som fryser til! min har lavet samme
> nummer, det der sker er: du kan godt få den op i fart til at starte
> med, fordi der ikke har samlet sig damp endnu.

Hvad mener du med det?

> bare så spritten er ude i
> benzin svømmeren.

Det hedder svømmerhuset. Hvis du mener det andet, så kan knallerten ikke
køre.

Råd er gode, bare de er rigtige

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 19-01-04 17:37

Elvis wrote:
> [...]
>
> Da jeg købte den manglede der nogle dele men den kører fint!
>
> Efter vi satte den manglende del på, hvilket var et luftfilter, kører

Den har sikkert kørt med et eller andet powerfilter som kræver en større
dyse end når du bruger det originale filter, så prøv at skifte til en
mindre dyse i første omgang.

Fra : kim petersen

Dato : 29-02-04 18:01

er der ikke noget at gør ved det uden at bruge kab. sprit