mærkelig plante
Fra : Anne

Dato : 18-01-04 18:20

Hej, min ellers så tilforladelige plante, som jeg har haft i mange år er
gået helt amok. Det vokser ud af den med grene, der bliver til nye "palmer".
Kan i fortælle mig hvilken plante jeg har, og hvorfor den opfører sig så
underligt efter at have stået stille i mere end 5 år? Hvis man brækker en
arm af og putter den i jord, bliver det til en ny plante der også får lange
arme. Så alle mine venner har nu også denne plante men ingen ved, hvad det
er for en?
Se den her.
http://www.hommelgaard.com/k/blomst.htm

Mvh
Anne

Fra : Tonny Gram Sønderup

Dato : 18-01-04 18:59

Det lyder til at være en plante fra Mars
Det ville ha' passet fint i en Alfred Hitchkock film, tihi.

M.v.h.
Tonny

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-01-04 22:24

> [...]
lange
> arme. Så alle mine venner har nu også denne plante men ingen ved, hvad det

Det bliver et gæt, men det er altid rart at komme først: 'en eller anden
Orkide'! ??

Har den aldrig blomstret?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anne

Dato : 19-01-04 11:33

> [...]
> "palmer".
> lange

> Det bliver et gæt, men det er altid rart at komme først: 'en eller anden

Hej Preben, nej den har aldrig blomstret, jeg forestillede mig mere at det
var en slags palme Den har jo så tykke blade.
Skal lige sige, at den er ca. 1 meter høj. En ordentlig en. Er bange for at
den vokser mig ud af huset
Er der ikke et forum her eller på nettet, hvor de diskuterer stueplanter
osv, kan simpelthen ikke finde det, men kunne godt tænke mig at vide mere om
den?!
Hej fra Anne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-04 14:38

> [...]

> osv, kan simpelthen ikke finde det, men kunne godt tænke mig at vide mere

Det kunne ligne en yucca, men det er svært at afgøre ud fra de givne
billeder. Kan du lave nogle mere close-up?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 23-01-04 14:34

Hej Anne

Yucca hælder jeg også mest til, orkide tror jeg ikke det er. Men måske
en kandebærer, uden bærer.

Nej jeg har egentlig ikke noget bud, men du efterlyste et potteplante
forum og her er et, som andda har en god aktivitet:

Send dem dit billede og du vil måske få lidt flere kvalificerede bud.

mvh/ Karen

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-01-04 17:51

"Anne" <anne@fakeadresse123.dk> wrote in message
> [...]
lange
> arme. Så alle mine venner har nu også denne plante men ingen ved, hvad det

Det ligner noget fra Dracaena-familien.

mvh
Preben