Elektronisk termostat, Honeywell
Fra : Walther

Dato : 17-01-04 21:42

Hej,

Nogen der ved om denne termostat passer på en "dansk" radiator?

www.conrad.de søg efter: 615952-33

datablad ved tryk på "Bedienungsanleitungen, Schaltpläne und mehr ..."

Der står i databladdet at den passer på:
Honeywell Braukmann, MNG, Heimeier, Danfoss og Sanicomfort.

Er det ikke at tage munden lidt fuld, er der ikke mange forskellige
ventil typer?

Findes der evt et "dansk" alternativ.

Tak,
Walther

Fra : Johnt

Dato : 18-01-04 00:08

"Walther" <reply@in.group> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der står i databladdet at den passer på:
> Honeywell Braukmann, MNG, Heimeier, Danfoss og Sanicomfort.

Den passer til en dansk radiator. Der hvor den skrues på indstiller man
hvilken ventiltype der er tale om. Jeg mener at Danfoss er 7, men det står i
brugsanvisningen.

Hilsen

Johnt

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 18-01-04 08:33

On Sat, 17 Jan 2004 21:41:47 +0100, Walther <reply@in.group> wrote:

> [...]
>Honeywell Braukmann, MNG, Heimeier, Danfoss og Sanicomfort.
>
>Er det ikke at tage munden lidt fuld, er der ikke mange forskellige

Der er da Danfoss:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/productinfo.asp?id=3299 bemærk der er tre
forskellige ventil typer, se mere under "varianter"!
Hvis du skal købe her skal du nok "gå ind" af hoveddøren
http://www.lavprisvvs.dk

Den termostat du selv nævner ligner den fra http://www.haraldnyborg.dk søg på
"3950"
--
Henrik

Fra : Walther

Dato : 18-01-04 12:39

Tak for super svar!

Har I erfaringer med den slags termostater, og kan man spare noget
overhovedet, eller bruger man bare mere energi i varmeperioerne?

Tak,
walther

Fra : Calle.

Dato : 18-01-04 13:54

Walther wrote:
> Tak for super svar!
>
> Har I erfaringer med den slags termostater, og kan man spare noget
> overhovedet, eller bruger man bare mere energi i varmeperioerne?

kommer an på om du har en inde føler der styrer dit fyr eller ej. Har du
det, kan du ricikere, at fyret dæmper fordi at temp. er ok i ref. rum. Så
når din ventil åbner i et andet rum, vil der gå lang til før det er varmt,
da fyret jo er gået ned til kun at holde temp i ref. rum

--
Calle

Fra : Walther

Dato : 18-01-04 13:58

In article <gjvOb.1602$Qm1.521@news.get2net.dk>, Calle.
<Fake@Fake.Fake> wrote:

> [...]
> når din ventil åbner i et andet rum, vil der gå lang til før det er varmt,
> da fyret jo er gået ned til kun at holde temp i ref. rum

Ok, lige et par håbløse spørgsmål.
Om en uges tid flytter vi ind i et nyt hus med oliefyr, og kender kun
til fjernvarme. Så jeg ved ikke engang hvordan et fyr ser ud!

Kører fyret hele tiden med variabel styrke, eller det et on/off princip?
Kører cirkulationspumpen med variable styrke, eller er det også on/off?

Måske kender du et link til oliefyr for dummies.....

Tak,
Walther

Fra : Calle.

Dato : 18-01-04 14:15

Walther wrote:

> [...]
> til fjernvarme. Så jeg ved ikke engang hvordan et fyr ser ud!
>
> Kører fyret hele tiden med variabel styrke, eller det et on/off
Det er jo nød til at være on/off, da det jo er en flamme der varmer vandet
op.
enten ild eller ej

> princip? Kører cirkulationspumpen med variable styrke, eller er det
> også on/off?
der findes flere måder at lave det på, men oftest er det bare en pumpe der
cirkulerer vandet rundt til radatorer/gulvvarmen konstant

> Måske kender du et link til oliefyr for dummies.....

desværre ikke.

Har lang et billede i dk. binaer (subject=fyrdata), hvor du kan se hvordan
mit gasfyr har kort den sidste time.

--
Calle

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-01-04 18:40

Walther> Hej,
Walther> Nogen der ved om denne termostat passer på en "dansk" radiator?

Walther> www.conrad.de søg efter: 615952-33

Walther> datablad ved tryk på "Bedienungsanleitungen, Schaltpläne und mehr ..."

Ja, jeg har købt nogen i Harald Nyborg til 299, hvilket er billigere end
conrad.
De passer fint på mine danske radiatorer.

Walther> Der står i databladdet at den passer på:
Walther> Honeywell Braukmann, MNG, Heimeier, Danfoss og Sanicomfort.

Walther> Er det ikke at tage munden lidt fuld, er der ikke mange forskellige
Walther> ventil typer?

De kommer med nogen pasticadaptorer, man først skruer på radiatoren, så det
skal nok passe.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>