Bygningsreglement for småhuse - Er det kun~
Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-01-04 10:05

Hej !

Jeg har kigget i Bygningsreglement, som ikke gælder for 1-families-huse og i
Bygningsreglement for småhuse, som gælder for 1-families-huse. Er det ikke
korrekt antaget, at Bygningsreglement for småhuse kun gælder nybyggerier ?

Findes der andre love man skal følge, hvis man f.eks. renoverer et ældre hus
?

Jeg har tidligere i denne gruppe spurgt til SBI anvisninger, som ikke er at
betragte som retningslinier man kan følge, men ikke skal. Årsagen til dette
nye spørgsmål er det samme som tidligere.

Mvh.

Henrik

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 17-01-04 12:02

Bygningsreglementet er for erhvervsbyggeri, etagebyggeri og landejendomme,
o.s.v. altså det såkaldte "store reglement", hvorimod Bygningsreglement for
småhuse er for alt andet privat byggeri og gælder for alt hvad du vil bygge
og lave om i dit hus, sommerhus, skur garage/carport osv...
Du skal stort set søge om alt, så det er altid en god idé at kontakte din
kommunes tekniske forvaltning og spørge dem.

/Janne

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 17-01-04 12:51

Ja, okay, men findes der en lov om, hvordan man skal sikre sit hus mod fugt
og radon, hvis man efterisolerer ?-Eller er det kun forslag i SBI
anvisningerne ? Jeg syntes nemlig ikke, at jeg kan finde noget om det i
Bygningsreglementet for småhuse.

Mvh.

Henrik

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 19-01-04 15:16

Du kan prøve at se på denne hjemmeside www.efs.dk Håber at du finder et
svar.

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 19-01-04 16:08

Hej

Jeg talte af erfaring da jeg sagde til, at du skulle bede om et syn & skøn,
da det er det eneste forsikringen accepterer...

/Claus

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 19-01-04 20:37

Okay, jeg takker og tror jeg vil prøve det. Hvad koster det at få en syn og
skøn-mand ud at kigge ?

Mvh.

Henrik
"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:400bf2c8$0$27318$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 19-01-04 20:59

Det koster det det koster. Der er ingen fast pris på det. Du skal kontakte
en advokat og få ham til at hjælpe dig, undersøg evt. med din husforsikring
om du har advokathjælp inkluderet.

/Claus

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 19-01-04 21:00

Husk på at hvis du kun har tegnet en 5 årig ejerskifteforsikring, så glem
alt om det, da den kun dækker direkte skader og IKKE ulovlige indretninger.

/Claus