Stationær menu
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 17-01-04 16:08

Jeg skal lave en side, hvor venstre del viser en menu og højre
del viser en stor fil. P.t.er det implementeret i to tabeller.
Problemet er, at menuen altid skal stå samme sted i browservinduet
selvom man scroller ned i højre tabel (menuen må altså ikke
scrolles væk, så den ikke kan ses). Det virker fint med:

.menu {
position: fixed;
}

for menutabellen i Mozilla, men ikke i Internet Explorer 5 og det
er et krav, at det skal virke i den.

Hvordan kan det implementeres?

Teknik:
PHP4 + HTML4.
Helst ikke Javascript.
Helst ikke frames.
Skal virke i alle "moderne" browsere.

Mvh
Morten

--
SuSE Linux 8.2 and
Debian Linux for i386 and Alpha -o)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-04 20:53

Morten Lehrmann <morten@lehr.invalid> skrev :

> .menu {
> position: fixed;
> }
>
>for menutabellen i Mozilla, men ikke i Internet Explorer 5 og det
>er et krav, at det skal virke i den.

F.eks.
http://devnull.tagsoup.com/fixed/horizontal.html
http://www.fabrice-pascal.de/artikel/posfixedie6/

Find selv flere på google

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&ie=ISO-8859-1&newwindow=1&q=%22position%3A+fixed%22%2Bie5

>Helst ikke Javascript

Hvorfor så spørge i en gruppe til javascript?

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.html, hvor svar herpå
bringes.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 18-01-04 11:58

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:
> http://devnull.tagsoup.com/fixed/horizontal.html

Jeg tillader mig lige at svare her, så sagen er afsluttet
(så skal jeg ikke forstyrre mere her

Jeg har implemeteret løsningen ovenfor og det virker helt
efter hensigten.

> Hvorfor så spørge i en gruppe til javascript?

Beklager - jeg troede jeg ramte rigtigt.

Mvh
Morten