lasagne
Fra : Anita Jensen

Dato : 16-01-04 16:28

Hej med jer.

Jeg søger en spændende opskrift på lasagne.
Er ved at være træt af altid at lave den samme.
Håber på nogle gode svar.

Hilsen Kitti.

Fra : Ralph

Dato : 16-01-04 17:08

"Anita Jensen" <anita.jensen@no.spam> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
> Jeg søger en spændende opskrift på lasagne.
> Er ved at være træt af altid at lave den samme.
> Håber på nogle gode svar.

Drop kødet og brug selleri i tern, og revet gulerod istedet for, evt. drop
halvdelen af kødet og.................

--
venligst
Ralph

Fra : Lauridsen

Dato : 16-01-04 17:18

Prøv denne opskrift (Frit fra hukommelsen)

Kalkunlasagne med spinat
500g kylling skæres i mindre tern og brunes i olie og karry

Sovs laves af:
3 dåser hakkede tomater
Olie
2 løg
4 fed hvidløg
En spsk. sukker
En lille dåse tomatpure

Løgene brunes i olie og de to dåser, samt pure blandes i.
Sukkeret tilsættes og det hele simrer i ca. 15 min.
Der smages til med salt

I et ildfast fad lægges først kød, derefter lasagneplader og derefter sovs.
Efter sovsen lægges drænet helbladet spinat (ikke flødestuvet)
Fortsæt indtil kødet etc. slipper op.
Kan evt. overhældes med en 1/4 madlavningsfløde.
Evt. kan der også drysses med rasp - giver en sprød overflade
Nogen vil måske hævde at osten mangler, men eftersom jeg ikke er ostespiser
laves den altid uden

Smid fadet i ovnen ca. 35 min.

Mvh.
Lars

Fra : -V-

Dato : 17-01-04 00:23

Lauridsen wrote:
> Prøv denne opskrift (Frit fra hukommelsen)
>
> Kalkunlasagne med spinat
> 500g kylling skæres i mindre tern og brunes i olie og karry

Sjovt som folk tror at kalkun og kylling smager ens.

Det *er* ikke det samme, og har en ganske forskellig tekstur.

-V-

Fra : Lauridsen

Dato : 17-01-04 01:15

> Sjovt som folk tror at kalkun og kylling smager ens.
>
> Det *er* ikke det samme, og har en ganske forskellig tekstur.
Sjovt jeg faktisk har skrevet det, for jeg omtaler den ellers altid
kyllingelasagne

Mvh.
Lars, som godt ved at der er stor forskel på kylling og kalkun...

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-01-04 02:14

-V- wrote:

> Sjovt som folk tror at kalkun og kylling smager ens.
>
> Det *er* ikke det samme, og har en ganske forskellig tekstur.

Ja, kylling har en dejlig egensmag, kalkun smager af vådt pap, samt det
man vælger at krydre det med :)

/David

Fra : -V-

Dato : 17-01-04 02:34

David Rasmussen wrote:

> Ja, kylling har en dejlig egensmag, kalkun smager af vådt pap, samt
> det man vælger at krydre det med :)

Couldn't agree more.

Kalkun bliver tørt hvis man blinker én gang for meget, kylling bliver bare
sprødt....

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-01-04 23:17

[David Rasmussen | Sat, 17 Jan 2004 02:14:21 +0100]

>Ja, kylling har en dejlig egensmag, kalkun smager af vådt pap, samt det
>man vælger at krydre det med :)

Dejlig præcis formulering; fatter ikke folks fashination af kalkun...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 18-01-04 01:13

En der kalder sig David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>Ja, kylling har en dejlig egensmag, kalkun smager af vådt pap, samt det
>man vælger at krydre det med :)

Jeg har 1/2 kilo makuleret kalkunkød i fryseren. Hvordan får jeg det
til at smage menneskeligt?

Jeg havde et halvt kilo mere som jeg lavede karbonader og farsbrød af.
Begge dele smagte enormt kedeligt.

Jeg har spekuleret i at smide det ud, men jeg har nu en gang købt
det...

Hvad gør jeg?

--
Sune

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 18-01-04 02:21

Menneskeligt? Den var værre.. Spørg Christoffer Columbus, han ved det
sikkert!! )

Mvh. Jan

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 02:32

sune vuorela wrote:

> Jeg har 1/2 kilo makuleret kalkunkød i fryseren. Hvordan får jeg det
> til at smage menneskeligt?

Adddrr...

/David

Fra : sune vuorela

Dato : 18-01-04 03:11

En der kalder sig David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

[hakket kalkun]

>Adddrr...

Ja, jeg ved det.... men jeg fik det nu en gang super billigt...

--
Sune

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 18-01-04 02:34

Måske du kunne bruge det til en gang;
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510425.html

Mvh. Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-01-04 16:04

[sune vuorela | Sun, 18 Jan 2004 01:12:33 +0100]

>Jeg har 1/2 kilo makuleret kalkunkød i fryseren. Hvordan får jeg det
>til at smage menneskeligt?

Jeg ville nok ælte det med en masse gode krydderie, tilsætte en sjat
olivenolie, forme det til karbonader og stege det lidt hårdt.

Massere af timian, salt, peber, olivenolie og måske et drys godt
kyllingeboullionpulver (Oscar) ville være mit første forsøg.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 16:13

sune vuorela wrote:

> Hvad gør jeg?

Lav en kødsovs af det, godt krydret med rødvin, hvidløg etc. Og lav en
lasagne af kødsovsen.

/David

Fra : Kim

Dato : 16-01-04 21:37

Dette er også kanont godt.
Fiskelasagne

Lasagnen er med torsk og spinat. Server fx. med en tomatsalat.

Ingredienser:
600 g fileteret fisk, f.eks. torsk, sej eller ørred
450 g frossen hel spinat eller 1 kg frisk
15 g smør
2 spsk. hvedemel
4 dl mælk
1/2 tsk. reven muskatnød
salt og peber
200 g lasagneplader
75 g revet mozzarella

Tilbehør:
salat
cherrytomater
brød

Fremgangsmåde:
Optø spinaten i en gryde ved svag varme. Bruges frisk spinat, renses det
godt og dampes let.
Skær fiskefileterne i tynde strimler.
Smelt smørret i en gryde, tilsæt mel og pisk godt. Hæld mælken i opbagningen
lidt ad gangen, mens der piskes. Kog saucen igennem og smag til med
muskatnød, salt og peber.
Læg lagvis sauce, lasagneplader, fisk og spinat i en smurt ovnfast fad.
Gentag og slut med sauce. Drys med reven ost og bag lasagnen i ovnen ved 200
grader i ca. 25 min.
Server lasagnen med salat, cherrytomater og brød.

Kim B. Steffensen.

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 16-01-04 21:50

Fik for et stykke tid en lækker en!

Jeg har ikke en opskrift, men umiddelbart vil jeg tro noget ligende
det her:

revet gulerod
en smule kød ( jeg ville bruge 500g til 4msk)
lasagneplader + skruer
masser af den-dersens-sovs-man-bare-ikke-kan-stave-til
Parmesan

Dertil salat og brød.

Den smager en smule tørt og man kan tydeligt smage at det ikke er
kødet der er det bærende i retten, men derimod den mættende pasta og
parmesanen. Smager fantastisk!

PS: Personligt vil jeg nok smide en ca. 6 - 8 fed hvidløg i til 4
mennesker - det smager så dejligt!!!

Venlig hilsen
Andreas