Vinterferie for akvariet?
Fra : Jan Andersen

Dato : 15-01-04 19:14

Hej.

Hvordan klarer man (akvariet) en vinterferie på en uge, når jeg ikke har
mulighed for, at der kan komme nogen og fodre fiskene?
Kan fiskene "fodres op" inden en uges "faste"? Kan de klare en uge uden
fodring? Eller hvordan klarer man den?
Jeg har alm. neonfisk, kobbertetra, gul tetra, sort tetra og en enkelt
xenocare - ialt ca. 20 fisk. Akvariet er på 54 liter.

Med venlig hilsen
Jan Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-01-04 19:54

Jan Andersen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> Jeg har alm. neonfisk, kobbertetra, gul tetra, sort tetra og en enkelt
> xenocare - ialt ca. 20 fisk. Akvariet er på 54 liter.

Almindelige fisk i almindelig foderstand kan sagtens klare sig i en uge
eller to uden fodring.

Så lad være med at gøre noget - så skal de nok klare sig.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Anders

Dato : 15-01-04 22:51

> Så lad være med at gøre noget - så skal de nok klare sig.

Korrekt, og lad nu værre med at være "ekstra god" mod fiskene når du kommer
hjem, bare fordi de ikke har spist en uges tid. ;)

Fra : Plesner

Dato : 16-01-04 15:43

> Korrekt, og lad nu værre med at være "ekstra god" mod fiskene når du
> kommer hjem, bare fordi de ikke har spist en uges tid. ;)

Ja, eller før du tager afsted for den sags skyld - det foder du giver dem,
kommer jo også ud igen så mere foder betyder også mere forurening af
vandet.

plesner

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-04 06:50

> Hvordan klarer man (akvariet) en vinterferie på en uge, når jeg ikke har
> mulighed for, at der kan komme nogen og fodre fiskene?

De burde kunne klare sig 1 uge uden mad.
Men ellers så køb en foderautomat.
Det gjorde jeg da jeg var væk fra det i 3 uger, og det fungerede glimrende.

mvh

Thomas Jensen

Fra : HD

Dato : 16-01-04 12:28

Vil du gerne vide noget om dit problen, så sæt en e-mail adresse i der er
rigtig
Hans
"Jan Andersen" <avajbaxdetteskalslettesx@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:4006d84f$0$95101$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-01-04 13:03

HD wrote:
> Vil du gerne vide noget om dit problen, så sæt en e-mail adresse i
> der er rigtig

Hvorfor skulle han dog gøre det? Så ender han bare med (op til) flere
tusinde mail med SWEN.

Hvis WOL kræver at han benytter en gyldig adresse skal han gøre det,
kender ikke lige WOL's betingelser.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Per W.

Dato : 16-01-04 13:47

"HD" <Husven69@hotmail.com> skrev i melding
> Vil du gerne vide noget om dit problen, så sæt en e-mail adresse i der er
> rigtig

Før du presterer å si noe så dumt så lær deg å post riktig. Og hvorfor
skulle han ha en gyldig e-mail adresse? Det er noe man ikke bør bruke på
news. Og når man har stilt ett spørsmål på news så forventer han og alle
andre at svaret også kommer på news så lenge ikke annet er nevnt. Og som
svar til han så vil jeg si at det pleier ikke å være noe problem med 1-2
uker uten hverken lys eller mat for fiskene sine del.

/Per W.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-04 14:27

HD skrev i et indlæg på usenet:
> Vil du gerne vide noget om dit problen, så sæt en e-mail adresse i
> der er rigtig
> Hans

Hvad har email-adressen med om fiskene kan klare sig eller ej at gøre ?

Der er spurgt her i gruppen - og derfor bør svaret også komme her i
gruppen.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk