oliefyrs service
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 17:19

Vi har jo lige købt hus, og vil gerne vide lidt om hvor tit olie fyr
generelt går til, er der er nogen der har service abo. med gratis
reservedele til fyret(og som har haft brug for det?), dem jeg har fundet er
metax og shell, metax vil jeg helst ikke ha mere med at gøre hvis jeg kan
undgå det, har lidt problemer med deres montør der glemmer og ringer og har
glemt at komme idag til service på vores fyr, begge forglemmelser er inden
for 4 dage, synes det er noget bøvl!.

Så er det jeg vil vide, hvor meget er det værd og have et abo med gratis
reservedele, hvad og hvem har i?, valget indtil videre bliver shell som har
gratis reservedele og hydro texaco som vil give en bedre rabat end de først
sagde.

nogen der kan anbefale nogen eller måske frabede nogen?

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 16-01-04 16:27

Prøv OK de giver fin service og
rentefri konto ordning også på fyrreparationer

Fra : Henrik

Dato : 17-01-04 23:59

"Mette og René" <øåæ.øåæ> wrote in message
> [...]
først
> sagde.
>
> nogen der kan anbefale nogen eller måske frabede nogen?

Hvor gammelt er fyret?

pkt 1.
Hvis det er omkring 1-5 år gammelt er det ikke nødvendigt at bruge en bunke
penge på et service abb. med reservedele, det går nok sjældenst istykker
alligevel. De montører der kommer ud skifter dysen hvert år, den bliver
slidt efter 3-5 år (selvfølgelig afhængigt af hvor meget fyret kører).
Den lovpligtige CO måling kan skorstenfejeren lave ligeså godt og noget
billigere (han er der jo alligevel) og er der noget der skal justeres kan
han nok overtales til at vise dig hvordan du skal gøre.

pkt 2.
Hvis dit fyr er 10-15 år eller mere bruger det nok for meget olie og strøm
og går for ofte i stykker, skift det og se punkt 1.
En ny brænder kan fås til under 5000kr incl montering, de penge er ret
hurtigt tjent ind igen.

Henrik
www.gsx.dk