varmvægge
Fra : Eigil Jacobsen

Dato : 14-01-04 21:15

Hej.

Jeg har set at der findes noget der hedder en varmvæg, der består af en 13mm
gipsplade med 30 mm højisolerende materiale.
Jeg har fundet 2 firmaer der laver dette: danogips og gyproc.

2 spørgsmål:

- Hvad svarer 30 mm højisolerende materiale til i alm. rockwoll/gladuld ?

- Hvor kan jeg købe disse plader billigst ? (Min lokale bauhaus tager 268
kr. for en plade på 60 x 250 cm)

Fra : Peter C:\\>

Dato : 14-01-04 21:34

> - Hvad svarer 30 mm højisolerende materiale til i alm. rockwoll/gladuld ?

Iflg. Danogips´s hjemmeside har celleplasten en lambdaværdi på 0,03, så det
vi have samme isoleringsevne som ca. 40mm rockwool (Flexi-A batts 0,039)

> - Hvor kan jeg købe disse plader billigst ? (Min lokale bauhaus tager 268
> kr. for en plade på 60 x 250 cm)

Det gør min også .....jeg har ikke set dem billigere end det, men dermed
ikke sagt at det ikke findes

MVH Peter C:\

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-01-04 21:43

Peter C:\> wrote:

> Det gør min også .....jeg har ikke set dem billigere end det, men dermed
> ikke sagt at det ikke findes

Jeg har lige besluttet at træskogangen skal isoleres med 40mm Rockwool
på stålregler i stedet for varmvæg

--
Jens callto://jensep

Looking for your cat? Talk to my 300 pound canary.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 22:44

239 per plade. hmm gips = 40kr. 13kr/kvm 50mm 0,39 mm rockwool og 5kr/m
skillerumslægte. Mon ikke der er andre måder at lave en "varmevæg" på

Fra : anders majland

Dato : 15-01-04 09:56

> 239 per plade. hmm gips = 40kr. 13kr/kvm 50mm 0,39 mm rockwool og
> 5kr/m skillerumslægte. Mon ikke der er andre måder at lave en
> "varmevæg" på

Jo men varmvægen er nemmere at sætte op. Danogips har to versioner. En
med celleplast og en med mineraluld. Jeg erindrer at der er noget med at
brandkravene i etageejendomme gør celleplasten uegnet der. Den er ellers
noget rarere at arbejde med en mineraluld. Jeg har efterisoleret
ydervægge og loft i en lejlighed fra 40'erne med dem og der gjorde de
hvad de skulle. Ydervæggene er ikke længere kolde at sidde op af og
lejligheden er nemmere at varme op. Det samme kunne selvfølgelig opnåes
på tradtionelvis med lægter, løs isolering og gips ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thïngmand

Dato : 15-01-04 11:01

> Jo men varmvægen er nemmere at sætte op. Danogips har to versioner. En
[klip]
> Det samme kunne selvfølgelig opnåes
> på tradtionelvis med lægter, løs isolering og gips ...

Problemet med varmevægge er at der ikke er plads til elinstallationer...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : anders majland

Dato : 15-01-04 11:04

> Problemet med varmevægge er at der ikke er plads til
> elinstallationer...

Løses det ikke nemt ved at "kradse" lidt i væggen (rillefræser) bagved
inden de opsættes ?
Men nok ikke så hurtigt som et 14mm træbor gennem lægterne i en
traditionel væg