El -og VVS-enterprise
Fra : Sandman

Dato : 14-01-04 12:11

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at vide nogenlunde priser på El -og VVS-enterprise
for
sommerhuse.

Sommerhuset vil blive på 80-85kvm og alle hårde hvidevarer, spa osv. vil
være
indkøbt - så det er selve el -og vvs-installationerne....

Ved godt det ikke er uddybet ret meget, men spørg så kan jeg forsøge at
svare.

Jimmy

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 18-01-04 17:14

"Sandman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkøbt - så det er selve el -og vvs-installationerne....
>
> Ved godt det ikke er uddybet ret meget, men spørg så kan jeg forsøge at

Jeg fik på et tidspunkt en tommel finger regel som ved medbyg sagde
100.000kr for EL, VVS og fundament. Det var så fordelt med ca. 20,30 og 50
tusinde, på et 60-70kvm hus.

Jeg er selv igang med at planlægge et medbyg projekt så jeg vil også være
interesseret i erfaringer vedr. disse dele af projektet.
Især støbning af fundament kan jeg se nogle gode muligheder for besparelser.
Jeg har en pris på ca. 70.000kr men materialerne er max. 20.000kr.

Mvh Peter A. Jensen

Fra : S@ndman

Dato : 18-01-04 17:26

"Peter A. Jensen" <peter_a_jensenSLET@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
besparelser.
> Jeg har en pris på ca. 70.000kr men materialerne er max. 20.000kr.

--------------------------
Det afhænger også lidt af hvilket sommerhus du vil vælge, for nogle har
fundamentet med i prisen til ca. 50.000,-

Hvilket sommerhus har du kigget på...??

Jimmy

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 20-01-04 21:55

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> --------------------------
> Det afhænger også lidt af hvilket sommerhus du vil vælge, for nogle har
> fundamentet med i prisen til ca. 50.000,-
>
> Hvilket sommerhus har du kigget på...??

Jeg har set på EBK, Planet, Kalmar, Lilje, Frifeldt, Skarridsø, og besøgt
åbenthus arrangementer med Danflex, Seest, Stenhøj samt selvfølgelig
udstillingerne i Allerød, ved Bellacenteret, i Middelfart og slagelse. Se
Links i din tidligere tråd.
Valg af hus skal foretages i løbet af foråret.

Lige nu overvejer vi at øge medbyg andelen og jeg skal til at kigge på
fundamentet, og den udvendige beklædning (helst vandret på klink i
amerikansk redwood).
Fundamentet skal være traditionelt med 90cm til frostfrit.
I det hele taget synes jeg at der er mange penge at spare på medbyg, det er
der jo nok ikke noget at sige til med de skatter osv.

Mvh Peter A. Jensen

Fra : Sandman

Dato : 21-01-04 11:30

"Peter A. Jensen" <peter_a_jensenSLET@SLETget2net.dk> wrote in message

> [...]
er
> der jo nok ikke noget at sige til med de skatter osv.

-----------
Jeg er også til medbyg af samme årsag som dig.... Jeg er ved at hoppe på
et
Skovbo 97kvm sommerhus. Det har også lidt med ydervæggene at gøre, som er
på 240mm, hvor mange af de andre er 150mm,

Hvilke priser har du på køkken osv...??

Jimmy

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 25-01-04 14:35

> [...]

> Skovbo 97kvm sommerhus. Det har også lidt med ydervæggene at gøre, som er
> på 240mm, hvor mange af de andre er 150mm,

Det må så være et "Lærke" bjælkehus jeg kan godt lide væg konstruktionen med
160mm isolering / dampspærer og 40mm indvendig isolering det gør det letter
at få en 100% tæt dampspærer når der er gjort plads til stikdåser osv.
På f.eks. EBK's "Søholm" serie laver de 200mm isolering i en enkelt ramme.

> Hvilke priser har du på køkken osv...??
Jeg har endnu ikke seperate priser på køkken og bad og tror ikke at der er
ret meget at komme efter der er jo en god konkurrence og markedet er
rimeligt overskueligt.

Mit største ønske lige nu ville vær at få fingre i en komplet materiale
liste til et eller andet træ hus, det ville give et godt overblik.

Mvh Peter A. Jensen

Fra : S@ndman

Dato : 25-01-04 15:49

> [...]
>
> Mit største ønske lige nu ville vær at få fingre i en komplet materiale
> liste til et eller andet træ hus, det ville give et godt overblik.

Det er også mit store ønske.....

Jimmy