ONmouse over
Fra : Christian

Dato : 13-01-04 17:00

Hej NG,

Nu har jeg så fået brug for at lave en menu med en hover effekt.
Jeg har fulgt eksemplet på http://www.html.dk/artikler/00001/
og scroll sån ed til det med Javascript. Det virker og har virket
i nogle måneder for mig, men nu skal der hover effekt på; Et
lille udsnit af menuen:

document.write("<table width="25%">")
document.write("<tr>")
document.write("<td>link her!</td>")
document.write("</tr>")
document.write("</table>")

Så i cellen der står "link her!" vil jeg gerne have en hover
effekt, hvordan?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-01-04 01:06

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev

> [...]
> document.write("</tr>")
> document.write("</table>")
>
> Så i cellen der står "link her!" vil jeg gerne have en hover

I css:

a:link, a:active, a:visited{
color:#00f;
}
a:hover{
color:#f00;
}
_______

i scriptet:

Læg mærke til, at jeg ikke som normalt har sat " " om adressen men ' '. Det
er nødvendigt, når du laver det på den måde med at lade javascript udskrive
en tekststreng, som er sat mellem " og ".

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Christian

Dato : 14-01-04 07:42

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> er nødvendigt, når du laver det på den måde med at lade javascript udskrive
> en tekststreng, som er sat mellem " og ".

Det med ' ' ved jeg godt, det gik bare lidt stærkt. JEg har kendt teknikken i
lang tid nu! Men det skal heslt se ud som f.eks. www.mortenmk.tk hvor det
fylder hele menuen ud (>Det er i frames, og virker KUN i IE<) Det skal som
sagt helst fylde hele menuen ud (Som du kan se width='25%'). Er det ikke i
JavaScript gruppen det skal løses? Eller bruger CCS til så noget?