Cichlider og Selskabsfisk
Fra : Tim

Dato : 12-01-04 20:23

er der nogle cichlider der kan gå sammen med selskabsfisk uden det giver
problemer ??

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-04 21:16

> er der nogle cichlider der kan gå sammen med selskabsfisk uden det giver
> problemer ??

jeg har to par sommerfuglecichlider gående sammen med 50 neon og 4 balihajer
unen problemeri en 325 l balje

mvh

Thomas

Fra : LH

Dato : 12-01-04 22:54

Og rundhoveder, falske sommerfuglecichlider, nijseni, kakatoide
Der tages forhehold for stavefejl

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 12-01-04 23:56

LH wrote:
> Og rundhoveder, falske sommerfuglecichlider, nijseni, kakatoide
> Der tages forhehold for stavefejl

Rundhoveder kender jeg ikke, men falske sommerfugle kunne være enten den
bolivianske eller den afrikanske. Den afrikanske - Anomalochromis thomasii -
vil jeg ikke anbefale som selskabsfisk, medmindre akvariet er over 150
liter. Det samme gælder for Apistogrammaarterne, da de kan være aggressive -
specielt når de yngler.
--
Volds
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : LH

Dato : 13-01-04 16:59

De falske sommerfugle jeg tænker på kaldes vist også
højlands-sommerfugle. Kan ikke huske hvorfra. Men dem jeg har haft var
ganske fredelige

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-01-04 17:13

Karsten Enevoldsen skrev:

> Rundhoveder kender jeg ikke

Rundhovedet cichlide er som regel Laetacara curviceps.
<http://www.thekrib.com/Apisto/L-curviceps.html>.

Den hører til apistogrammaerne (dværg-cichliderne), som ofte er
meget fredelige cichlider.

Madsen.

Fra : LH

Dato : 13-01-04 17:46

> Rundhovedet cichlide er som regel Laetacara curviceps.
> <http://www.thekrib.com/Apisto/L-curviceps.html>.
>
> Den hører til apistogrammaerne (dværg-cichliderne), som ofte er
> meget fredelige cichlider.

Der er vist 2-3 varianter. Min er vist ikke den der er billeder af, men
de er vist noglelunde ens i adfærd. Jeg kan anbefale dem. De har sjov
adfærd når de leger og kan farvemæssigt skifte fra lysebrune, næsten
råhvide til næsten sorte. Og så er de nemme at holde

Fra : Alex W

Dato : 13-01-04 18:33

Kribensis og Pulcher (næsten indentike) er gode til et selskabsakvarium da
de er yderst fredelige.

Han
http://www.e-billeder.dk/fotos/medium/6.jpg

Hun
http://www.e-billeder.dk/fotos/medium/7.jpg

/Alex W

Fra : Tim

Dato : 13-01-04 20:57

oki hvor kan de købes ??

Fra : Alex W

Dato : 14-01-04 14:06

> oki hvor kan de købes ??
Hej Tim

Det er da en fisk som de fleste akvariehandler har hjemme. Den er yderst
populær pga. sit temperament.

/Alex

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-01-04 22:30

Alex W wrote:
> Kribensis og Pulcher (næsten indentike) er gode til et
> selskabsakvarium da de er yderst fredelige.

Pelvicachromis pulcher er den, der i daglig tale kaldes kribensis.
--
Volds
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Alex W

Dato : 14-01-04 14:02

Pelvicachromis pulcher er den, der i daglig tale kaldes kribensis.

Hej Tim

Der findes flere typer der er næsten indentiske, forskellen er at se på
farverne og størrelsen. Pulcher, som jeg har fotograferet er svagtrød
hvorimod den anden (glemt navnet) er stærktrød og lidt større. Begge
Pelvicachromis

Har du navnet på den ??
Min bror har den i sit akvarie og jeg vil nappe et billede næste gang vi er
hos ham.

/Alex

Fra : Alex W

Dato : 14-01-04 14:04

> Pelvicachromis pulcher er den, der i daglig tale kaldes kribensis.

UPS... hej Karsten

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 14-01-04 14:46

Alex W wrote:

> UPS... hej Karsten

Pelvicachromis er slægtsbetegnelsen. Slægten har mange arter, herunder f.eks
pulcher, taeniatus, subocellatus, humilis og roloffi. Hvorvidt P.
sacrimontis er en selvstændig
art er foreløbigt et åbent spørgsmål.
Forvirringen omkring P. pulcher kan skyldes, at mange butikker sælger VF,
som ofte er en
anelse større og lidt kraftigere farvet end dansk opdrættede fisk.
--
Volds
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Alex W